آیت‌الله جنتی در همایش سراسری ستاد دهه فجر:

فتنه مسئله جزئی نبود که بخواهیم از کنار آن بگذریم

آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران با اشاره به بحث اعتدال گفت: این اعتدالی که گفته می شود من نام آن را می گویم خط امام(ره)، وصیت نامه و صحیفه نور امام(ره)، زیرا که امام در همه شئون اظهارنظر کردند. مواضع ما در مقابل آمریکا منافقین و ضد انقلاب معلوم است بنابراین از نظر من اعتدال خط نورانی حضرت امام(ره) است.
کد خبر: ۵۸۰۶۴۸
منظور از اعتدال خط حضرت امام(ره) است

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته با تبریک ماه مبارک رمضان رحلت حضرت خدیجه بانوی اسلام را تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کمک به یتیمان و خواندن نمازهای مستحب اهمیت بسیاری دارد، افزود: افضل ترین عمل این ماه پرهیز کردن از کارهای حرام و پرهیز از گناه است، در این ماه با روزه خواران مسامحه نکنید هم مردم نهی از منکر کنند، هم نیروی انتظامی، در خیابان باید جلوگیری شود روزه داران باید با روزه‌خواران برخورد کنند البته به صورت معقول.

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه به سالروز تشکیل شورای نگهبان پرداخت و گفت: شورای محترم نگهبان در بیست و ششم تیر سال 1359 به دستور امام(ره) تشکیل شد که شش نفر فقیه را ایشان منصوب کردند و شش نفر حقوقدان نیز توسط مجلس و قوه قضائیه به شورای نگهبان راه پیدا کرد، این رویه ادامه پیدا کرده و در این دوره اخیر اعضای فقیه شورای نگهبان دوباره منصوب شدند و مقام معظم رهبری، آیت الله شب زنده دار را بجای مرحوم آیت الله رضوانی به عنوان عضو فقیه شورای نگهبان نصب کردند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان از بدو تاسیس تا به امروز به دو چیز معتقد بوده است، افزود: یکی رعایت سیاست های مقام معظم رهبری و دیگری رعایت قانون سعی بر این بود از این دو چیز تجاوز نشود بار سنگین بر دوش شورای نگهبان است که اگر کسی وارد نشود نمی تواند بداند این بار سنگین چیست، هم در موارد شرعی و هم در مسائل انتخابات.

وی با بیان اینکه بعضی مواقع شورای نگهبان مورد تهاجم واقع می شود، افزود: ممکن است افرادی ناراضی باشند، بعضی خود را حفظ می کنند و چیزی نمی گویند و برخی هرچه دلشان می خواهد می گویند ما هم تحمل می کنیم.

آیت الله جنتی در ادامه سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اخیر پرداخت و گفت: در ابتدا خدا را شکر کرده و از مقام معظم رهبری تشکر می کنم و بعد از آن از شما مردم و سپس از نامزد های انتخابات تشکر می کنم. انتخابات سالم و خوبی بود، مردم حماسه آفریدند و کلید این حماسه را مقام معظم رهبری زدند.

وی ادامه داد: حضور 73 درصدی مردم در این انتخابات بسیار ارزنده بود هم برای مردم آرامش بخش بود هم در بیرون همه دیدند انتخابات با کمال آزادی و در سطح گسترده بدون هیچ دغدغه ای انجام شد امید دارم نتایج این انتخابات خوب باشد نمی شود قضاوت کرد، ولی این امید است دولت جدید تا جایی که می تواند مشکلات معیشتی، سیاسی و فرهنگی کشور را حل کند و نسبت به مسائل اسلام و انقلاب وفادار باشد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه از نامزدهای انتخابات تشکر کرد و گفت: نامزدها به جان هم نیفتادند، صحبت هایی که در مناظرات شد، قابل تحمل است، بهانه ای دست کسی ندادند، بعد از انتخابات هم همه نتایج را قبول کردند آن کسانیکه در انتخابات 88 ادعای تقلب کردند، باید خجالت بکشند روی مردم را نگاه کنند، باید خجالت بکشند آن همه آراء مردم را به کام مردم تلخ کردند، تهمت تقلب زدند و مدعی شدند نظام تقلب کرده آنها به فرد تهمت نزدند به نظام و مسئولین تهمت زده اند خیلی با آنها مسامحه شده است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه با مدعیان تقلب انتخابات 88 خیلی مسامحه شده است، افزود: آنها می گفتند در انتخابات تقلب شده چون در بعضی جاها بیش از 100 درصد آراء رای داشته ایم و این حرف را در دهان مردم می انداختند می گفتند چطور است جایی 100 هزار رای دارد، ولی از صندوق آن 200 هزار رای بیرون می آید؟ در این انتخابات این اتفاق افتادو بعضی جاها آراء بیرون آمده از صندوق از تعداد افراد آنجا بیشتر بوده و این طبیعی است خدا به دادشان برسد بسیار بد کردند با مردم.

وی به دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از این دولت به حق قدردانی کرده من هم حق خودم می دانم از این دولت قدردانی بکنم البته هیچ کس نمی گوید مشکلی در کار نبوده اینها هست ولی انسان باید انصاف هم داشته باشد.

آیت الله جنتی به نقاط مثبت دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: این دولت شعارهای انقلابی را زنده کرد، فرهنگ انقلابی و ساده زیستی دوباره مطرح شد، انقلاب تجدید حیات پیدا کرده حداقل در آن اوایل. گفتمان انقلابی مطرح شد همین که جوان ها و دخترها و پسرها بخصوص در دوره اول آمدند و از جیب خرج کردند تا آراء بالایی بدست بیاورد، نشان دهنده این موارد است.

وی پرکاری و خستگی ناپذیری را از دیگر ویژگی های دولت نهم و دهم برشمرد و گفت: پاک دستی موجود در این دولت قابل تقدیر است همینطور احساس شرم نکردند از اینکه در جوامع بین المللی نام اسلام را مطرح کردند، نام امام زمان(عج) در سازمان ملل مطرح شد اشاره به قرآن اسلام و ضوابط اسلامی در این دوره مطرح شد که قابل قدردانی است، امیدواریم دولت آینده این راه را ادامه دهد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به بحث اعتدال مطرح شده در جامعه پرداخت و گفت: این اعتدالی که گفته می شود من نام آن را می گویم خط امام(ره)، وصیت نامه و صحیفه نور امام(ره)، زیرا که امام در همه شئون اظهارنظر کردند. مواضع ما در مقابل آمریکا منافقین و ضد انقلاب معلوم است بنابراین از نظر من اعتدال خط نورانی حضرت امام(ره) است.

آیت الله جنتی در بخش پایانی سخنان خود به تحولات مصر اشاره کرد و گفت: وضع ناخوشایندی در مصر وجود دارد خیلی امید داشتیم این انقلاب به ثمر برساند و چه امیدهایی در مورد آن بسته شده بود. اینها آمدند کمک هایی به اسرائیل کردند تونل های غزه را بستند پیمان کمپ دیوید را تایید کردند ارسال نفت به اسرائیل را ادامه دادند. از این کارها مکرر انجام شد تا در نهایت جنبشی به نام تمرد بوجود آمد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه 60 درصد مردم مصر عضو جنبش تمرد هستند، افزود: حرف آنها این است ما مسلمانیم ضد آمریکا و اسرائیل و می خواهیم مستقل باشیم حالا آن طرف یک عده ای ایستاده اند در مقابل آنها، اینکه مردم در خیابان ها می آیند و رودرروی هم قرار می گیرند، اصلا خوب نیست امیدواریم خداوند عقلی به آنها بدهد تا بتوانند وحدت را حفظ کنند و در مواضع مشترک به توافق برسند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: مردم مصر از خونریزی ها جلوگیری کنند از هتاکی ها و آبروریزی ها جلوگیری کنند و سیاست ضد آمریکایی را تعقیب کنند و متوجه خطر رژیم صهیونیستی باشند، رژیم صهیونیستی خطر بزرگی است برای جهان اسلام.

آیت الله جنتی آمریکا را مدعی دروغین حقوق بشر دانست و گفت: یک نوجوان 17 ساله، سیاه‌پوست بدست جوان 29 ساله سفیدپوست کشته می شود، قاتل را می گیرند و زندان می برند، اما بعد از مدتی قاضی  او را تبرئه می کند، این است حقوق بشر آمریکا.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها