آیت الله جنتی در نماز جمعه تهران :

رأفت اسلامی نبود سران فتنه باید اعدام می‌شدند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه اگر لطف خدا و درایت مقام معظم رهبری نبود فتنه 88 نظام را از پای درآورده بود، گفت: اکنون این روسیاهان در خانه خود محبوس شده اند منتهی اما این امکانات و وسایل زندگی، تلویزیون و رفاهیات را در خانه در اختیار دارند. اگر رافت اسلامی نبود باید اعدام می شدند.
کد خبر: ۶۱۷۸۶۱
رأفت اسلامی نبود سران فتنه باید اعدام می‌شدند

به گزارش مهر، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به عنوان خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری مراسم 13 آبان گفت: دست شما ملت عزیز درد نکند. خداوند به شما اجر مضاعفی بدهد که به اسلام و نظام آبرو دادید و به دنبال بیانات مقام معظم رهبری مراسم گسترده ای را برگزار کردید و پاسخ دندان شکنی به کسانی که در داخل و خارج به نظر عقد خواهر و برادری با آمریکا بسته اند و به آنها چراغ سبز نشان می دهند، دادید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه  شما پیرو خط امام هستید، اظهار داشت: کسانی که در راهپیمایی 13 آبان حضورداشتند نشان دادند بر سر میثاق خود با امام ایستاده اند. شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر استکبار و ظلم است. آفرین بر شما که با شاخص هایی که مقام معظم رهبری در خصوص فریبکاری،  خود بزرگ بینی و توسل به خشونت از آمریکایی ها اعلام کردند، تو دهنی محکمی به آنها زدید. انشاء الله روزی شعار مرگ بر آمریکای شما عملی شود.

آیت الله جنتی با اشاره به انفجار رخ داده جلوی سفارت ایران در بیروت تصریح کرد: مساله بیروت مساله حادی بود و مسلماً برای آن نقشه کشیده شده بود، نمی توان گفت اسرائیل شکست خورده و در آن نقشی نداشت. اسرائیل در لبنان و غزه شکست خورده است و هر کاری که می خواست انجام دهد با مقابله نیروهای اسلامی مواجه شده است ، آنها می خواستند با این حرکت مساله مذاکره ژنو را تحت الشعاع قرار  دهند.

وی با اشاره به روز عاشورای سال 88 گفت: فتنه گران در آن روز عاشورا هتک حرمت کردند و خودشان را نشان دادند و باطن خود را ظاهر کردند، نشان دادند که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند و در شعارهایشان نظام ایرانی سر می دادند و نشان دادند امام حسین(ع) را قبول ندارند و به عزاداران امام حسین(ع) حمله کردند و با پاره کردن عکس امام گفتند امام را قبول نداریم و بلوا به پا کردند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه اگر لطف خدا و درایت مقام معظم رهبری نبود این فتنه نظام را از پای درآورده بود، گفت: اکنون این روسیاهان در خانه خود محبوس شده اند منتهی اما این امکانات و وسایل زندگی، تلویزیون و رفاهیات را در خانه در اختیار دارند. اگر رافت اسلامی نبود باید اعدام می شدند.

وی با بیان اینکه در فقه اسلامی حکم کسی که افساد فی الارض بکند اعدام است، اظهار داشت: یک نمونه کوچک، چاقوکشی که در یک محل ناامنی کند حکمش اعدام است و در قامت مفسد فی الارض است اما اینهایی که 8 ماه مملکت را ناامن کردند و بسیاری از جوانان اصیل بسیجی را کشتند و تخریب های بسیاری داشتند آیا این فساد فی الارض نیست.

وی ادامه داد: نظام خیلی بر سر اینها منت گذاشته است که زنده هستند و در خانه خود محبوس هستند و اگر دکتر لازم داشتند دکتر در اختیار آنها قرار می گیرد اما در عین حال این افراد حاضر نیستند اظهار ندامت کنند، زمانی که منافقین در زندان بودند امام فرمودند منافقینی که بر سر مواضع خود هستند را اعدام کنید اما اینها همچنان بر سر مواضع خود هستند، اگر اظهار ندامت و اعلام می کردند ما اشتباه کردیم ممکن بود یک راه خروجی باشد.

جنتی با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار داشت: نتیجه معلوم نیست اما مقام معظم رهبری گفتند که امیدی ندارند. به طور کلی قطع امید نمی کنیم اما مواضع آمریکا و اروپایی ها نشان می دهد که حق طلب و حق خواه نیستند و به دنبال منافع خودشان هستند که امتیاز بگیرند و امتیازی ندهند. با این روحیه آنها بر سر میز مذاکره چگونه می توان امیدوار بود.

خطیب این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه این کشورها در طول انقلاب بلاهای بسیاری بر سر مردم ایران آوردند، گفت: اینها دشمنان اسلام هستند نه دشمنان ما. جرم ما مسلمانی و علوی بودن است، جرم ما برگزاری مراسم عاشورا و جشن  گرفتن عید غدیر است، ما ولایت علی را قبول داریم و امیدواریم آنان سر عقل بیایند.

خطیب این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته بسیج و با یادآوری سخنان امام (ره) در خصوص بسیج گفت: بسیج لشگر مخلص خدا و میثاق پابرهنگان و معراج اندیشه اسلامی است. تشکیل بسیج از الطاف خداوندی است. باید بسیجیان جهان در فکر حکومت اسلامی باشند و فقط به جمهوری اسلامی قناعت نکنند، این بسیج باید در سراسر جهان باشد، این شدنی است و تنها منحصر به ایران نباید باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید هسته مقاومت را در جهان به وجود آوریم، گفت: من دستان شما را می بوسم و مسئولان باید بدانند نباید از شما غافل شوند. رهبری در دیدار با بسیجیان سنگ تمام گذاشتند و مثل همیشه وظایف جوانان را که عفت، تقوا، دین مداری، نشاط، امانت را یادآوری کردند.

جنتی با بیان ایکه درباره بسیج هر چه گفته شود حق بسیج ادا نمی شود، اظهار داشت: این بسیج به خارج نیز در حال سرایت است، در سوریه یک حرکت بسیجی به وجود آمده که موفق هم بوده است چه سوریه و چه عراق اگر به دنبال این هستند که یک حرکت اسلامی پا بگیرد باید حرکت بسیجی به وجود آورند، بسیج یعنی نیروی مخلص، پاکدل که پول و مقام نمی خواهند و به دنبال خدمت هستند، سربازان آماده به خدمتی هستند که هرجا فراخوانده شوند اجابت می کنند.

وی با تقدیر از عملکرد بسیج و با تاکید بر اینکه هرچه در مورد بسیج گفته شود حق مطلب ادا نمی شود، اظهار داشت: برادران بسیجی باید به فکر باشند و هرجا انحرافی دیدند اظهار نظر کنند، همان طور که برادران شما در سازمان بسیج اساتید نامه ای در خصوص انتصاب هایی که در بعضی از وزارتخانه ها صورت گرفته امضا کردند و گویا فعلاً قصد دارند با داس بچه های انقلابی را درو کنند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: این را همه می دانند و من از آقای رئیس جمهور سوال دارم آیا این مسایل را می دانی یا نمی دانی؟ اگر می دانی "وا اسفا" و چرا اقدامی نمی کنی و اگر نمی دانی "واحسرتا" و مطالبی را که در رسانه ها در این باره منتشر می شود مطالعه کنید و اگر درست است اقدام کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها