پول می‌دهید و از شرکت مخابرات که باید امین مردم ایران باشد سیم کارت می‌خرید؛ سیم‌کارت می‌خرید تا با استفاده از آن و بر اساس حقی که درباره انتخاب حریم شخصی خود دارید فقط با افرادی که خودتان انتخاب می‌کنید و مایل به ارتباط با آنها هستید؛ ارتباط برقرار کنید، اما گویا شرکت مخابرات ایران نظری خلاف این دارد و صلاح می‌داند تا برای کسب درآمد بیشتر با فروش اطلاعات شما به شرکت‌های خصوصی حریم شخصی شما را خدشه دار کند و آسایش شما را از بین ببرد.
کد خبر: ۵۷۸۸۶۵
فروش اطلاعات مردم به شرکت‌های خصوصی

در میان پیامک‌های تبلیغاتی عجیب و غریبی که می‌رسد یکی از آن پیامک‌ها این بود:«کاملترین سامانه sms با دسترسی مناطق، محله‌ها، صنوف و سایر مشاغل»...این پیامک کوتاه به این معنی است که یک شرکت خصوصی تبلیغاتی که برای فرستادن پیامک تبلیغاتی از شرکت‌های بازرگانی دیگر پول می‌گیرد تمام اطلاعات مربوط به مشتریان شرکت مخابرات ایران را در اختیار دارد؛ به گونه‌ای که می‌تواند آنها را از روی شغل، محل زندگی و سایر مشخصات لازم برای شرکت‌های تجاری تفکیک و برای آنها پیامک بفرستد.

شرکت مخابرات حق فروش اطلاعات مردم را ندارد

حقیقت این است که انتظار ندارید هم پول بدهید و هم  اطلاعات شما به شرکت‌های خصوصی فروخته شود؛ معلوم هم نیست که شرکت مخابرات ایران که بر اساس قانون موظف به امانتداری است و در برگه‌های ثبت نام تلفن همراه تضمین می‌دهد که امین مردم باشد و اطلاعات محرمانه آنها را در اختیار کسی قرار ندهد، با چه مجوزی و در ازای چقدر پول اطلاعات مردم را به شرکت‌های خصوصی می‌فروشد؛ شرکت‌هایی که صلاحیت و ماهیت آنها مشخص نیست و معلوم نیست بغیر از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای چه اهداف دیگری ممکن است از این بانک اطلاعاتی سرشاری که شرکت مخابرات در اختیار آنها قرار داده استفاده کنند.

تماس با یکی از شرکت‌هایی که اطلاعات مردم را از شرکت مخابرات ایران خریداری کرده است؛ نشان داد که شرکت مخابرات ایران پرتال جامعی را در اختیار این شرکت‌ها قرار داده یا بعبارت دیگر به آنها فروخته است که حاوی اطلاعات دسته بندی شده افرادی است که اقدام به خرید سیم کارت تلفن همراه از این شرکت کرده‌اند. اطلاعاتی که بر اساس آن می توان با انتخاب کد پستی یا منطقه محل زندگی یا شغل مورد نظر به افراد دسترسی پیدا کرد و برای آنها پیامک فرستاد.

ارسال پیامک‌های مزاحم کم بود؛ اطلاعات مردم هم فروخته شد

متأسفانه ارسال پیامک‌های ناخواسته به مردم که این روزها آرامش و آسایش مردم را از بین برده است همچنان ادامه دارد و حالا بحث فروش اطلاعات مردم به شرکت‌های خصوصی نیز اضافه شده است. فروش اطلاعات مردم به شرکت‌های خصوصی و ارائه نرم‌افزارهای جامع به این شرکت‌ها نقض اشکار حریم خصوصی افرادی است که با اعتماد به شرکت مخابرات اقدام به خرید سیم کارت از این شرکت کرده‌اند.

مهدی جلیلی - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها