ساخت هروئین و کراک با شیرخشک تاریخ‌مصرف گذشته

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: در مخدر‌های هروئین و کراک که در افغانستان تولید می‌شود، تنها یک درصد مخدر وجود دارد و بقیه آن را خاک، آرد و شیرخشک تاریخ مصرف گذشته تشکیل می‌‌دهد.
کد خبر: ۵۷۸۷۱۵

دکتر تهمینه باهری در گفت‌وگو با مهر افزود: قاچاقچیان برای افزایش وزن هروئین و کراک در افغانستان، از مواد غیرقابل مصرف مثل آرد، شیرخشک تاریخ مصرف گذشته و خاک استفاده می‌کنند که بیشتر این مواد، باعث افزایش ناخالصی‌ها و شیوع عوارض بسیار می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط نامناسب تولید و نگهداری موادمخدر در افغانستان، بیشتر معتادان پس از مصرف این‌گونه مواد که در شرایط غیراستاندارد و محیط‌های آلوده تهیه می‌شود، دچار عفونت در بدن می‌شوند.

به گفته رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با موادمخدر، قاچاقچیان برای ساخت و تولید هروئین و کراک، از داروهای مختلف از جمله شربت دکسترومتورفان(شربت سینه) استفاده می‌کنند که دوز بالای این شربت می‌تواند موجب توهم و حتی مرگ فرد معتاد شود. بیشتر مخدرهای وارداتی از افغانستان دارای ترکیبات دارویی است.

باهری درباره مصرف کوکائین در کشور گفت: این مخدر گرچه در کشور مصرف‌کننده دارد، اما براساس بررسی‌ها مصرف آن افزایش چندانی نیافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها