آملیا بازوبند را به ستاره برزیلی داد

کاکا نیامده کاپیتان میلان شد

برزیل بیشترین نماینده را در لیست گران ترین ها دارد؛

گران ترین فوتبالیست های تاریخ/ تصاویر

ادینسون کاوانی در حال تبدیل شدن به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا است.
کد خبر: ۵۷۷۵۴۵
گران ترین فوتبالیست های تاریخ/ تصاویر


به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ البته قرارداد این مهاجم اروگوئه ای هنوز نهایی نشده است اما اگر این اتفاق بیفتد او وارد جدول گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان خواهد شد و جای زلاتان ایبراهیموویچ، مهاجم سوئدی را در رده سوم خواهد گرفت. در 10 رده نخست لیست گران قیمت ترین بازیکنان دنیا دو پرتغالی، یک سوئدی، یک فرانسوی، سه برزیلی، یک کلمبیایی، یک آرژانتینی و یک اسپانیایی حضور دارند.    در ادامه نگاهی به 10 نفر اول جدول گران قیمت ترین فوتبالیست های تاریخ دنیا خواهیم داشت:
1- کریستیانو رونالدو

فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید اخیرا جایی در بهترین تیم تاریخ فوتبال دنیا پیدا کرد اما در مقابل همچنان گران قیمت ترین فوتبالیست تاریخ است. این مهاجم پرتغالی سال 2009 با یک قرارداد 94 میلیون یورویی (معادل 80 میلیون پوند) از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست. او با گذشت چهار سال همچنان گران قیمت ترین فوتبالیست تاریخ است.

2- زین الدین زیدان

ستاره سابق و الجزایری الاصل تیم ملی فوتبال فرانسه دومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال دنیاست. بهترین بازیکن سابق فوتبال جهانی در سال 2001 با یک قرارداد 75 میلیون یورویی از یوونتوس به رئال مادرید پیوست.

3- زلاتان ابراهیموویچ

این مهاجم دو رگه بوسنیایی- کروات که البته برای تیم ملی سوئد بازی می کند هم اکنون با پاری سن ژرمن قرارداد دارد اما زمانی به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا تبدیل شد که از  اینترمیلان به بارسلونا پیوست . این اتفاق در سال 2009 پیوست و این مهاجم با قراردادی 69 میلیون یورویی سر از بارسا در آورد تا اکنون نفر سوم گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا باشد.

4- کاکا

این مهاجم برزیلی دیگر فروغ گذشته را ندارد اما در لیست گران قیمت ترین فوتبالیست ها همچنان در رده چهارم قرار دارد. بازیکن سابق فوتبال جهان با انتقال از میلان به رئال مادرید به فوتبالیست گران قیمتی در زمان خود تبدیل شد. اصولا هر جا پای گران قیمت ترین بازیکنان در میان باشد نامی هم از رئال مادرید به گوش می رسد. کاکا در سال 2009 با 68 میلیون یورو از میلان به رئال مادرید منتقل شد.

5- لوییس فیگو

این پرتغالی با انتقال پر سر و صدایش از بارسلونا به رئال مادرید به منفور ترین بازیکن تاریخ کاتالان تبدیل شد اما همین انتقال او را در زمان خودش گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا کرد که البته یک سال بعد این رکورد توسط زیدان شکسته شد. او در سال 2000 با 62 میلیون یورو از بارسلونا به رئال مادرید پیوست. او که  زمانی نفر اول لیست گران ترین ها بود اکنون نفر پنجم این لیست است.

6- هالک

این برزیلی با نام خاص و عجیب و غریبش در سال 2012 به جدول گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا راه یافت. او در پورتو بازی می کرد اما پیشنهاد 60 میلیون یورویی تیم زنیت سنت پترزبورگ باعث شد او راه روسیه را در پیش بگیرد تا در رده ششم لیست گران ترین فوتبالیست ها جای بگیرد.

7- رادامل فالکائو

فالکائو ، این مهاجم کلمبیایی اخیرا از آتلتیکو مادرید به موناکو پیوسته است تا در ماه اخیر نامش به لیست گران ترین ها اضافه شود و در رده هفتم قرار بگیرد چون قرارداد او معادل 60 میلیون یورو است.


8 - فرناندو تورس

تنها اسپانیایی حاضر در لیست گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا فرناندو تورس است که پس از پشت سر گذاشتن سال های درخشان در لیورپول در سال 2011 با قراردادی 58 میلیون یورویی به چلسی پیوست. او اکنون نفر هشتم لیست گران قیمت ترین ها به شمار می رود.

9- نیمار

ستاره جدید و 21 ساله بارسلونا نیز بازیکن دیگری است که در این ماه وارد لیست گران قیمت ترین های تاریخ شده است. او یک ماه پیش با 57 میلیون یورو از سانتوس برزیل به بارسلونا پیوست تا در رده نهم گران ترین ها جای بگیرد.

10- هرنان کرسپو

تنها آرژانتینی حاضر در این لیست مسی نیست، او هرنان کرسپو است که در سال 2000 با یک قرارداد 51.2 میلیون یورویی از پارما به لاتزیو پیوست. بعد از گذشت سال ها هنوز به عنوان یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا شمرده می شود. او بر طبق آخرین رده بندی نفر دهم لیست ذکر شده است.

 


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها