تیم ملی بانوان، برای کسب مقام قهرمانی آسیا، جمعه به مصاف تیم ژاپن می‌رود

این بار، بانوان فوتسال درخشیدند

تیم ملی فوتسال بانوان ایران با پیروزی مقابل اندونزی و صعود به فینال بازی‌های داخل سالن آسیا در کره‌جنوبی، مهم‌ترین افتخار تاریخ این رشته ورزشی را رقم زد.
کد خبر: ۵۷۶۴۳۶

شاگردان شهرزاد مظفر که پیشتر با پیروزی 6 بر یک مقابل مالزی، یک بر صفر مقابل تایلند، یک بر صفر مقابل ویتنام و 5 بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، ضمن صدرنشینی مقتدرانه در دور گروهی، همه را به کسب نخستین مدال تاریخ فوتسال بانوان امیدوار کرده بودند، روز گذشته با پیروزی پرگل 4 بر صفر مقابل اندونزی برای اولین‌بار به فینال مسابقه‌های قهرمانی آسیا راه یافتند تا تاریخ‌ساز شوند.

تیم ایران که با گل‌های فرشته کریمی (2گل)، نسیمه غلامی و نیلوفر اردلان، در مرحله نیمه‌نهایی جشن پیروزی گرفته بود، حالا باید خود را برای بازی با تیم قدرتمند ژاپن در فینال آماده کند. فریده شجاعی، رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال پس از راهیابی تیم ملی فوتسال بانوان به دیدار نهایی بازی‌های داخل سالن آسیا، گفت: خوشحالم که پس از ماه‌ها تلاش، بازیکنان توانستند با عملکرد بسیار خوب خود و برنامه‌ریزی کادر فنی، به فینال مسابقات راه یابند. این تیم برای اولین بار به فینال مسابقات آسیایی راه یافت که این امر به تلاش‌های شبانه‌روزی کادر فنی و ملی‌پوشان و حضور در اردوهای تدارکاتی مستمر بازمی‌گردد. شجاعی افزود: معتقدم بازیکنان بیش از حد انتظار در این بازی‌ها درخشیدند و می‌توانند در فینال هم بهترین نتیجه را بگیرند.

کادر فنی تیم ملی، بازی‌های ژاپن را آنالیز کرده‌ است و امیدواریم با پیروزی بر این تیم، دومین مدال طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کنیم.شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال نیز با خوشحالی از صعود شاگردانش به فینال گفت: اندونزی حریف سرسختی بود زیرا کاملاً دفاعی بازی می‌کرد، اما بازیکنان من با انگیزه و مصمم ظاهر شدند تا فرصت با ارزش صعود به فینال و ایستادن روی سکو از دست نرود.

مظفر درباره علل پیشرفت تیم فوتسال زنان، به حمایت فدراسیون اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته برای اولین بار اردوهای مستمر داشتیم. در تورنمنت روسیه شرکت کردیم و با قدرت‌های فوتسال دنیا روبه‌رو شدیم. حالا تیم ما دارد فاصله‌اش را با تیم‌های بین‌المللی کم می‌کند و این روند باید ادامه یابد.بهترین نتایج ایران در تاریخ این مسابقه‌ها در دوره پیشین رقم خورد. این تیم در شرایطی در رده چهارم ایستاد که ژاپن قهرمان مسابقات را در مرحله گروهی از پیش رو برداشته بود. با این حال تیم کشورمان در نیمه نهایی به اردن باخت و از راهیابی به فینال باز ماند و برای کسب مدال برنز نیز مغلوب تایلند شد.بانوان فوتسالی کشورمان در دیدار فینال رقابت‌های امسال، ساعت 14 و 30 دقیقه جمعه (فردا) به مصاف ژاپن قهرمان دوره قبل می‌روند. ژاپنی‌ها تاکنون دو​بار قهرمان فوتسال زنان آسیا شده و سه دوره متوالی هم در تورنمنت جهانی فوتسال زنان حضور یافته‌اند.

نایب قهرمانی کبدی بانوان

تیم ملی کبدی بانوان ایران در نخستین حضور آسیایی خود توانست عنوان نایب قهرمانی بازی‌های داخل سالن 2013 را به دست آورد. این تیم در دیدار نهایی با نتیجه 54 بر 31 برابر تیم ملی هند شکست خورد و مدال نقره این دوره از مسابقه‌ها را به خود اختصاص داد. دیروز تیم ملی کبدی مردان ایران، همچون بانوان در فینال رقابت‌های بازی‌های داخل سالن آسیا با قبول شکست مقابل تیم ملی هند، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم ملی​کبدی کشورمان با وجود ارائه یک بازی خوب نتیجه را 42 بر 32 به حریف قدرتمند خود واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.

شطرنج‌بازان پات کردند

هر چهار ملی‌پوش شطرنج ایران در دور ششم بازی‌ها مقابل حریفان خود به تساوی رضایت دادند. در این دور و در بخش مردان پوریا درینی و احسان قائم‌مقامی به ترتیب مقابل حریفانی از سوریه و مغولستان به تساوی رضایت دادند و در بخش زنان هم میترا حجازی‌پور با شطرنج‌باز سنگاپوری به تساوی رسید و سارا سادات خادم‌الشریعه مقابل رقیبی از ازبکستان متوقف شد. شطرنج‌بازان ایران از شانس کمی برای کسب مدال برخوردار هستند.

بیداریان هشتم شد

در پایان رقابت‌های شنا محمد بیداریان در ماده یکصد متر آزاد با زمان 50 ثانیه و 78 صدم ثانیه هشتم شد. بیداریان در مرحله مقدماتی رقابت‌های شنا با زمان 50 ثانیه و 32 صدم ثانیه رکورد بهتری را از خود بر جای گذاشته بود. در این دوره از رقابت‌ها، شناگران ایران موفق به شکستن چهار رکورد ملی شدند، اما بار دیگر از رسیدن به مدال بازماندند.

پیروزی وفایی در اسنوکر

در رقابت‌های بیلیارد و در بخش اسنوکر انفرادی مردان، حسین وفایی با پیروزی مقابل حریفی از قرقیزستان راهی مرحله بعد شد. نماینده کشورمان در این دیدار با نتیجه 4 بر صفر از سد حریف قرقیز خود گذشت و به جمع 16 نفر برتر صعود کرد.

کاروان ایران، فعلا دهم

در پنجمین روز از چهارمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا کاروان 82 نفره کشورمان توسط تیم‌های ملی کبدی بانوان و آقایان به دو مدال نقره دست پیدا کرد، اما در رده‌بندی مدالی با یک پله سقوط نسبت به روز چهارم، در رده دهم ایستاد. تا اینجای مسابقه ها، یک مدال طلا، چهار نقره و یک برنز حاصل تلاش ورزشکاران کشورمان در اینچئون کره‌جنوبی بوده است.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها