کد خبر: ۵۷۵۱۰۹

گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار، برنامه «باغ‌ملکوت» را برای پخش در ماه رمضان تولید می‌کند. باغ ملکوت را محمد رحیمی تهیه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار «باغ ملکوت» در ۳۰قسمت 50 دقیقه‌ای مسائل فلسفی، وجودی اخلاقی و معنوی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اجرای این ویژه‌برنامه را مریم مه‌نگار و رشید کاکاوند به‌عهده دارند و در هر برنامه با حضور کارشناسان مذهبی و استادان دانشگاه موضوعاتی همچون خشم و رحم، امید و یاس، شک و یقین، نیایش و غفلت بررسی می‌شود.

این برنامه علاوه بر بحث کارشناسی از بخش‌های مختلفی همچون حکایت‌ها و قصه‌های کهن، قصه‌های کوتاه مدرن، موسیقی و نواهای عرفانی، نکته‌ها و نیایش‌های قرآنی تشکیل شده است.

رحیمی درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: موضوع حکایت‌ها و قصه‌های کهن عمدتا مفاهیم دینی و اخلاقی است که از حکایات مندرج در کتاب‌هایی چون قابوس‌نامه، مثنوی کیمیای سعادت، روح‌الارواح، آثار شیخ اشراق انتخاب شده است. در بخش نکته‌ها و نیایش‌های قرآنی، ترجمه‌هایی از متون ادعیه حضرت امیر، مفاتیح، صحیفه سجادیه و سایر متون دعا، تصویرسازی و قرائت می‌شود. نمایش بخش‌هایی از فیلم‌های برتر داخلی و خارجی که مضمون اخلاقی و معنوی دارند، گزینش و انتخاب قطعات موسیقی با ماهیت عرفانی و انتخاب جملات اثرگذار با موضوع خدا، اخلاق و بندگی بخش‌های مختلف این برنامه تلویزیونی را تشکیل می‌دهد.

شبکه چهار برای امروز فیلم‌های سینمایی «47 رونین» و ‌«آرمین» را برای پخش در نظر گرفته است. فیلم «آرمین» به کارگردانی اوگنین اسویلسی محصول 2007 بوسنی و هرزگوین ساعت 21 در قالب برنامه سینما سینما پخش می‌شود.

داستان این فیلم درباره پسر نوجوان پانزده ساله‌ای است که با پدرش برای تست بازیگری در یک فیلم آلمانی از شهرشان به شهر دیگری می‌رود. او دچار بیماری است و یک روز قبل از آزمون در هتلی که گروه برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌اند، می‌ماند؛ ولی کارگردان او را برای این فیلم انتخاب نمی‌کند چون می‌گوید سنش زیاد است. با اصرار پدرش کارگردان قبول می‌کند تا او یک بار تست بدهد ولی او در انتهای تست حالش بد می‌شود و از هوش می‌رود. کارگردان متوجه می‌شود او در جنگ بوسنی آسیب شدید دیده است و... .

فیلم سینمایی «47 رونین» به کارگردانی کن ایچیکاوا ساعت 11 از شبکه چهار به نمایش درمی‌آید.

در خلاصه داستان این فیلم ‌سینمایی آمده است: سال 1701 ماسانو گوری حاکم سامورایی منطقه آکو باید از کرایوشینا تبعیت کند کرایوشینا به دنبال گسترش سرزمین خود است و می‏خواهد قلعه آسانو را تصرف کند، اما آسانو نمی‏تواند تبعیت از کرایوشینا راکه حاکمی ظالمی است بپذیرد. بنابراین به قلعه او حمله می‏کند و... .

شبکه چهار از امروز تا سیزدهم تیر ماه فیلم‌های مستند «مناظر مصنوعی»، «پسر دونده»، «باغ»، «زندگی مدرن» و «بچه‌های زیرزمین » را ساعت 14 به نمایش می‌گذارد.

مستند «مناظر مصنوعی» فیلمی درباره عکس‌های برتینسکی و نوع نگاه او به طبیعت و عکاسی طبیعت(Fine ART) است. مستند «پسر دونده» به کارگردانی جما آتوال محصول2010‌‌ انگلیس و فرانسه است. آتوال پسر دونده را درباره پسربچه زاغه‌نشین هفت‌ ساله و مربی ورزشی‌اش ساخت، که گاهی پسرک و گاهی مربی‌اش همدلی مردم زادگاهشان را برانگیختند. آتوال و همکارانش این فیلم را در مدت پنج سال در زاغه‌های یکی از شهرهای هندوستان ساختند و نخستین بار در سال 2010 در جشنواره آمستردام به ‌نمایش درآوردند.

فیلم «باغ» به کارگردانی اسکات همیلتون کندی روایت انواع خشونت است. باغشهر حاشیه جنوبی لس‌‌آنجلس که فیلم به ‌آن می‌پردازد بر خاکستر آتش شورش‌های سال 1992 بنا نهاده شده است. فیلم روایت دو نوع خشونت است؛ یکی خشونتی که پلیس پس از شورش‌های خونین جنوب لس‌آنجلس در سال 1992 بر ضدمهاجران لاتین‌‌تبار اعمال کرد، و یکی هم خشونتی که شهرداری این شهر و دستگاه قضایی آمریکا برای آن مقدمه‌چینی کردند.

«زندگی مدرن» را ریموند دپاردون در سال 2008 کارگردانی کرده است. این فیلم ادای احترام به زندگی آدم‌هایی در روستایی دورافتاده در فرانسه است که باصفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند و... .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها