در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
بیژن حاجمحمدرضا در گفتوگو با تسنیم اظهار کرد: 22 جایگاه عرضه فرآوردههای نفتی در تهران عرضه بنزین یورو 4 را در پایتخت آغاز کردند، اما برخی از این جایگاهها به دلیل فراریت بیش از حد بنزین یورو 4 که منجر به کسریهای ناهنجار شده است، از ادامه فعالیت در عرضه بنزین یورو 4 اعلام انصراف کردهاند.وی با بیان اینکه بقیه جایگاهها همچنان به عرضه بنزین یورو 4 مشغولند، افزود: بنزین معمولی که به عنوان بنزین بدون سرب معمولی عرضه میشود، اکتانی بین 84 تا 87 داشته اما بنزین یورو 4 عرضه شده در تهران درجه آرامسوزی (اکتان) 94 تا 96 دارد.رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت تصریح کرد: مقدار گوگرد بنزین یورو 4 اروپا 50 PPM است، اما درصد گوگرد بنزین یورو 4 تولید شده در ایران به اذعان مسئولان مربوط 10 PPM است و خروجی حلقوی بنزن که عامل اصلی آلودگی محیطزیست است تا حد بسیاری در این فرآورده نسبت به گذشته کاهش یافته است.
وی ادامه داد: خودروهایی که در این فناوری جدید در کشور میخواهند از بنزین یورو 4 استفاده کنند، باید کیتهای جمعآوری مربوط را داشته باشند، در غیر این صورت به دلیل خلوص بالایی که این بنزین دارد، دچار مشکل میشوند.
حاجمحمدرضا درخصوص دلیل فراریت بنزین یورو 4 عرضه شده در جایگاههای تهران گفت: به دلیل اینکه در شروع توزیع و ادامه آن با عجله عمل شده، بنزین تولید شده در پالایشگاه به صورت داغ از طریق خط لوله به انبارهای ذخیرهسازی که فعلا انبار ری است، منتقل شده و بدون سکون در انبار بلافاصله به محلهای عرضه ارسال میشود.
وی افزود: فرآورده نفتی تولید شده باید 72 ساعت در سکون باقی بماند تا تبخیر اصلیش صورت گرفته و بخارات اضافی آن خارج شود، از طرف دیگر اختلاف ارتفاع انبار ری با مجاری عرضه در شمال تهران مثلا در تجریش به 2000 پا میرسد که این اختلاف ارتفاع نیز عامل اصلی افزایش تبخیر بنزین است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین: