روایتی از ترفندهای سارقان امروزی

خالقان کثافت مالی و خفه‌کن چه کسانی هستند؟

دزدها به شیوه خفه کنی پول مردم را سرقت می‌کردند

یکی از سارقان به عنوان مشتری به بانک‌ها می‌رفت و اطلاعات افرادی که پول حمل می‌کردند را در اختیار همدستانش قرار می‌داد.
کد خبر: ۵۷۴۴۵۴
دزدها به شیوه خفه کنی پول مردم را سرقت می‌کردند

پنج عضو یک باند که با سد کردن راه مردم در محله‌های شهرری و حمله‌ور شدن به آنها با شیوه خفه‌کنی پول و اموالشان را سرقت می‌کردند، تحت تعقیب پلیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری قرار گرفتند.

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری از چهار مرد به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه پس از نقد کردن یک فقره چک به مبلغ ده میلیون تومان از بانکی در شهرری خارج شدم. درهمین موقع دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت راهم را سدکردند. وقتی به رفتار آنها اعتراض کردم با من درگیر شدند.

وی اضافه کرد: وقتی درگیری ما شدت گرفت، متوجه راکبان موتورسیکلت دیگری شدم که از پشت‌سر راهم را بسته‌اند. خواستم فرار کنم که یکی از آن دو نفر به من حمله کرد. دستش را به دور گردنم انداخت و محکم فشار داد.

شاکی یادآور شد: همدستان مرد مهاجم، به زور کیفی را که حاوی ده میلیون تومان پول، مدارک و گوشی تلفن همراهم بود سرقت کردند. در همان موقع مرد رهگذری با دیدن چهره آشفته‌ام به کمکم شتافت و مرا به مرکز درمانی رساند.

مشتریان بانک در دام دزدهای خشن

با شروع تحقیقات و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، جستجوی پلیس برای دستگیری آنها آغاز شد. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که چند مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی، از چهار مرد خشن به اتهام سرقت شکایت کردند.

در ادامه معلوم شد، این شاکیان نیز پس از آن که از بانک پول گرفته بودند و به خانه یا محل کارشان بازمی‌گشتند، راهشان از سوی سارقان سد شده و یکی از آنها به شیوه خفه‌کردن قصد جانشان را داشته است. علاوه بر آن سارقان به‌زور پول، مدارک، گوشی تلفن همراه یا چک‌هایی را که همراه داشته‌اند، سرقت کرده و متواری شده‌اند.

یک مشتری مرموز، همدست سارقان بود

در مرحله بعدی مشخص شد، تصاویر رایانه‌ای به دست آمده از سارقان با هم مطابقت دارد و نشان می‌دهد آنها اعضای یک باند هستند که به شیوه مشابه دست به دزدی‌های خشن می‌زنند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران احتمال دادند فردی مشخصات مالباخته‌ها را در اختیار سارقان قرار می‌داده تا آنها نقشه‌شان را عملی کنند.

بنابراین ماموران دوباره از شاکیان تحقیق کردند و این بار مشخص شد، هنگامی که آنها برای نقد کردن چک‌هایشان به بانک رفته بودند، به رفتار یکی از مشتریان بانک ظنین شده بودند که مدام به سمت باجه رفته و دوباره سر جایش باز می‌گشته و این کار را چند بار تکرار کرده است و علاوه‌بر‌آن دقایقی پیش از خارج شدن مالباخته‌ها از بانک، او آنجا را ترک کرده است. در بررسی موضوع مشخص شد، تصاویر مشتری مرموز با هم مطابقت داشته و ردپای او در بانک‌هایی که شاکیان مراجعه کرده بودند، به دست آمد.

بنابراین، ماموران اطمینان یافتند مشتری مرموز نیز همدست چهار مرد سارق بوده که پلیس در تعقیبشان است و او اطلاعات را به همدستانش می‌داده تا آنها نقشه خود را عملی کنند.

بنا بر این گزارش، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری اعضای باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
س
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
۰
۰
واقعا خجالت آوره برای كشور ما . مسئولین كجا تشریف دارن كه توی روز روشن سرقت میشه ؟ قدیمها توی بیابانها راهزن وجود داشت اما الان همه جا پر شده .

نیازمندی ها