برزیل ـ اروگوئه، چهارشنبه و ایتالیا ـ اسپانیا، پنجشنبه به مصاف هم می‌روند

جدال بزرگان در نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها

جام کنفدراسیون‌ها مهیج‌ترین نیمه‌نهایی ادوار گذشته خود را در پیش دارد؛ جایی که در یک بازی برزیل به مصاف اروگوئه می‌رود و در بازی دیگر ایتالیا و اسپانیا مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.
کد خبر: ۵۷۳۷۶۴

مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها بامداد دیروز با صعود اسپانیا و اروگوئه از گروه B و مشخص شدن چهار تیم مرحله نیمه‌نهایی به اتمام رسید. اسپانیایی‌ها که برای صدرنشینی در این گروه فقط به یک مساوی نیاز داشتند با تمام قدرت مقابل نیجریه صف‌آرایی کردند و قهرمان قاره آفریقا را با سه گل در هم کوبیدند. در این دیدار جوردی آلبا در دقایق 3 و 88 و فرناندو تورس دقیقه 62 برای ماتادورها گلزنی کردند تا این تیم با سه پیروزی پیاپی و با 9 امتیاز راهی مرحله نیمه‌نهایی و دیدار با تیم ملی ایتالیا شود.

ویسنته دل بوسکه با تاکید بر این‌که ایتالیایی‌ها به خاطر شکست 4 بر صفر مقابل اسپانیا در فینال یورو 2012، در دیدار نیمه‌نهایی به دنبال انتقام خواهند بود، درباره رویارویی دو تیم در نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها گفت: ایتالیا حریف بسیار سختی برای ما در نیمه‌نهایی است. این یک دیدار تکراری برای آنهاست، ولی ما می‌خواهیم با قدرت کامل راهی فینال شویم. البته باید بگویم این دیدار با فینال یورو فرق‌های زیادی دارد، ولی ما به فینال فکر می‌کنیم.

پیروزی 3 بر صفر اسپانیا، باعث حذف نیجریه از گردونه رقابت‌ها شد، چراکه در بازی همزمان اروگوئه هشت بار دروازه تیم ضعیف تاهیتی را گشود و با شش امتیاز بعد از اسپانیا در رده دوم قرار گرفت.

اروگوئه‌ای‌ها حالا باید خود را برای بازی با برزیل میزبان در نیمه‌نهایی آماده کنند. برزیلی‌ها که شنبه شب گذشته با نتیجه 4 بر 2 ایتالیا را شکست دادند، برای فتح جام کنفدراسیون‌ها از انگیزه بالایی برخوردارند. این بازی ساعت 23 و 30 دقیقه چهارشنبه (فردا) در ورزشگاه 60 هزار نفری مینیه‌رو برگزار می‌شود. ایتالیا و اسپانیا هم که سال گذشته در فینال یورو 2012 به مصاف هم رفتند، پنجشنبه شب چهره دیگر تیم فینالیست جام کنفدراسیون‌ها را مشخص می‌کنند.

فابرگاس و بالوتلی؛ غایبان بزرگ

سسک فابرگاس، هافبک تیم ملی اسپانیا که در دقیقه 54 بازی با نیجریه از ناحیه کشاله ران پای چپ احساس ناراحتی کرد و تعویض شد، به احتمال فراوان در دیدار مقابل ایتالیا غایب خواهد بود. در اردوی آبی‌پوشان هم خبر بد، مصدومیت ماریو بالوتلی است؛ به طوری که کادر پزشکی ایتالیا به پراندلی گفته است بالوتلی در بهترین حالت برای دیدار رده‌بندی یا فینال قادر به همراهی آبی‌پوشان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها