عیدی فرمانده نیروی انتظامی به مردم

ترخیص موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: موتورسیکلت ها و خودروهایی که از سوی ماموران ماموران پلیس توقیف شده اند به مناسبت نیمه شعبان رفع توقیف شده و پارکینگ ها ترخیص می شوند.
کد خبر: ۵۷۳۴۸۶
ترخیص موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت» ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در خصوص رابطه بین امنیت و مهدویت، اظهارداشت: تصور اولیه انسان این است که فقر اولین عامل ایجاد ناامنی است، بنابراین اگر فقر ریشه کن شود، امنیت در جامعه استقرار می یابد.

وی افزود: در دنیای معاصر با ظهور اومانیسم شاهد رشد عقل و خرد گرایی، همچنین پیشرفت دانش و تحول در عرصه های مادی، فناوری و زندگی بشر بوده ایم اما متاسفانه این مکتب علیرغم تمامی دستاوردهای علمی، فنی و تحولات در عرصه های زندگی بشر به دلیل فراموشی دین و آخرت نتوانست بشر را به سعادت برساند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: افزایش ثروت منجر به افزایش شکاف بین فقیر و غنی شده است و ثروتمندان نیز به دنبال کسب منافع بیشتر بودند بنابراین مستکبران و قدرت های جهانی نیز حول دانش و ثروت جمع شدند و در جهت استثمار مردم تلاش کردند.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: به حاشیه کشیدن شدن اخلاق، علیرغم افزایش ثروت، دانش و خرد موجب افزایش ناامنی شده است؛ به طوریکه امروز شاهدیم کشورهای توسعه یافته ناامن ترین کشورها هستند و همچنین این کشورها موجب گسترش ناامنی در دنیا نیز می شوند.

وی به معیارهای دوگانه ای که در کشورهای استثمارگر وجود دارد، اشاره کرد و اظهارداشت: در این کشورها به نام آزادی و به بهانه گسترش دموکراسی از کشورهایی که بویی از انتخابات نبرده اند، حمایت کرده و علیه دیگر حکومت ها لشگر کشی می کنند، بنابراین پیشرفت مادی منجر به سعادت بشر نشده و در نهایت حرص، طمع، ظلم و تجاوز افزایش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ظلم و تجاوز در سایه مادی گرایی گسترش یافته است، افزود: براساس آموزه های اسلام، زندگی بشر دارای دو بعد دنیوی و اخروی است، اسلام دین اعتدال است و نگاه دوسویه و همزمان به دنیا و آخرت دارد؛ اسلام، دنیا را نه مقصد بلکه معبر می داند.

وی تصریح کرد: منابع محدود دنیا، به انسان این امکان را نمی دهد که هرچه می خواهد، مطلوبیت به دست بیاورد لذا کسب سعادت آخرت و دنیا در سایه دین، ایمان و عمل صالح قابل دسترسی است.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: امنیت اقتصادی، جانی، مالی ، عبادت خدا و سعادت همه در گرو ایمان است.

وی همچنین یادآور شد: امام حجت در شرایطی ظهور می کنند که عالم را فساد فراگرفته است، فسادی که انسان به دست خود به وجود آورده بنابراین فردی باید ظهور کند که انسان را به ساحل نجات و امنیت برساند.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه اهداف حکومت براساس آموزه های دینی و فرمایشات ائمه اطهار(ع) سه عنصر امنیت، عدالت و پیشرفت و آبادانی است، خاطرنشان کرد: امروز حکومت ها نیز به این سه عنصر به عنوان وظایف حاکمیتی اعتقاد دارند اما عدالت و آبادانی تنها در سایه امنیت امکان پذیر است.

به گفته این مقام انتظامی، اجرای عدالت در کشوری مانند افغانستان تحقق نمی یابد چراکه زمینه های ایجاد آن وجود ندارد بنابراین بستر ایجاد عدالت و آبادانی در هر جامعه ای امنیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: همه ادیان بشر و در فطرت همه انسان ها اعتقاد به منجی وجود دارد، زیرا در وقت گرفتاری همه به دنبال فرشته نجات می گردند و ناخودآگاه دلها به سوی خدا گرایش پیدا کرده تا فرشته ای برای نجات آنها بفرستد.

مقدم یادآور شد: در نیروی انتظامی تلاش داریم همانند کشورمان، مدل عملی و مفهومی از نظام اسوه ای که بشر آرزومند است، ارائه دهیم ولی در جمهوری اسلامی ایران موانع، مشکلات، دشمنی ها و مانع تراشی ها برای تحقق این هدف وجود دارد اما کشور ما هرگز متوقف نمی شود لذا انتظار، یک حرکت منفعل نیست بلکه حرکت، تلاش و مبارزه خستگی ناپذیر است.

فرمانده ناجا به مقایسه پلیس در جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها پرداخت و گفت: پلیس در جمهوری اسلامی ایران دیدگاه متفاوتی با دیگر کشورهای جهان دارد زیرا در دیگر کشورها ماموران پلیس، حافظان حکومت در مقابل تهدید مردم هستند و حتی در برخی از کشورها هم اکنون مشاهده می کنیم پلیس رو در روی مردم قرار می گیرد.

وی افزود: معتقد هستیم که مصلح باید ابتدا صالح باشد زیرا کسی که با فساد مبارزه می کند باید ابتدا آن را در خود رانده و عامل به معروف باشد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: علیرغم تمامی فشارها، تهدیدات و تلاش های دشمن در ابعاد مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کشور ما امروز همانند جزیره امنی است در کنار یک اقیانوس متلاطم.

وی به ناامنی های موجود در شرق و غرب ایران اشاره کرد و افزود: ماه گذشته در کشور عراق هزار نفر به علت اقدامات تروریستی کشته شدند و یا در افغانستان و پاکستان نیز شاهد این ناامنی ها هستیم اما جمهوری اسلامی ایران، امروز در سایه رهبری و ولایت در مناطقی که در جدار مرزها قرار دارد از بهترین امنیت برخوردار هستند.

سردار احمدی مقدم همچنین یادآور شد: علیرغم رشد جرایم جنایی در دنیا، جمهوری اسلامی ایران پائین ترین رکورد را در سطح جرایم خشن همانند زورگیری، قتل، آدم ربایی، گروگان گیری، سرقت مسلحانه و....، برخوردار است و همه ساله کشور ما شاهد کاهش تدریجی این گونه جرایم علیرغم افزایش جمعیت و تهدیدات است.

عیدی فرمانده ناجا به مردم

فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت نیمه شعبان، خودروها و موتورسیکلت هایی که به دلیل جرائم راهنمایی و رانندگی توقیف شده اند، در صورت نداشتن منع قانونی رفع توقیف می شوند.

وی افزود: مردم نیز با رعایت قانون و همکاری با ماموران پلیس، به نیروی انتظامی عیدی بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها