غضنفری:

دولت جدید مشکلی در تامین کالاهای اساسی ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موجودی کالاهای اساسی در سال جاری بیش از سال گذشته است و دولت جدید می‌تواند با آرامش مستقر شود.
کد خبر: ۵۷۳۳۱۰
دولت جدید مشکلی در تامین کالاهای اساسی ندارد

به گزارش ایسنا، مهدی غضنفری دیروز در همایش روز ملی اصناف اظهار کرد: اوج تمایل همکاری دولت و اصناف در دولت‌های نهم و دهم بود، به طوری که بیشتر برنامه‌های تنظیم بازار با حضور اعضای اصناف برگزار شد. اصناف و بازاریان در موفقیت دولت در اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها بسیار کمک کردند.

غضنفری در مورد موجودی کالاهای اساسی گفت: موجودی کالاهای اساسی در سال‌جاری بیش از سال گذشته است و دولت جدید می‌تواند با آرامش مستقر شود.

او با بیان این‌که سال گذشته بزرگ‌ترین مشکل تامین کالاهای اساسی نبود مرغ و نهاده‌های دامی بود، بیان کرد:‌ با ورود دولت و شرکت‌های دولتی شرایط ذخیره‌سازی بسیار مطلوب شد و سعی داریم نیاز کشور در کالاهای اساسی را به طور کامل برطرف کنیم تا دولت آینده بعد از استقرار مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که در چند وقت گذشته قیمت برنج افزایش یافته است، گفت: برنج داخلی تابع فصل برداشت است و به همین دلیل قیمت آن دچار افزایش شده است، اما برنج‌های خارجی دچار تعدیل قیمت نیز شده‌ است و پیش‌بینی می‌شود با عرضه برنج خارجی در نمایشگاه‌های ضیافت ماه رمضان کاهش قیمت بیش از اینها را شاهد باشیم.

در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارش آخرین مسائل مربوط به این وزارتخانه را به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کرد.

مهدی غضنفری پس از دیدار با دکتر حسن روحانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: آقای روحانی به وضع ذخیره‌سازی کالاها بسیار حساس است و ما نیز گزارشی از کارهای انجام شده در این باره ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: در این گزارش، علت برخی تغییر قیمت‌ها، موضوع نیاز به سرمایه در گردش و ثابت و نیاز به تأمین ارز برای تأمین کالاها تبیین شد.

غضنفری گفت: در حوزه تجارت خارجی و موقعیت‌های آن و همچنین آخرین وضع صادرات و واردات بویژه درباره چگونگی تحویل ذخایر موجود به دولت آینده، بحث شد.

وی افزود: در حالی ذخایر کالاهای استراتژیک را می‌خواهیم به دولت آینده تحویل دهیم که قرار است تا ابتدای مهر همه خریدهای تا پایان سال را نیز انجام دهیم.

غضنفری دیدارش را با رئیس‌جمهور منتخب صمیمی دانست و گفت: البته بخش اندکی از گزارش‌دهی باقی ماند که قرار شد تیم اقتصادی ما و همکاران دکتر روحانی آن را ادامه دهند.

وی افزود: مهم‌ترین بحث‌های ما صادرات، واردات، نقدینگی و ذخایر کالاها بود که گزارش‌هایی در این باره ارائه شد، البته درباره موضوعات مربوط به تنظیم بازار، قیمت کالا و نمایشگاه‌ها نیز بحث‌های کلی صورت گرفت.

newsQrCode
برچسب ها: کالای اساسی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها