پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه دوشنبه شب در عملیاتی در شهرهای مختلف این کشور، بیش از یکصد نفر از معترضان ضددولتی را دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۷۲۳۳۰

به گزارش ایرنا، پلیس استانبول دوشنبه شب در عملیاتی در این شهر، ۵۰ منزل مسکونی را مورد بازرسی قرار داد و ۷۸ نفر که گفته می‌شود، شماری از آنان رهبران تظاهرات ضددولتی اخیر در این شهر و اعضای برخی انجمن‌ها و احزاب سیاسی چپ‌گرا بودند، دستگیر کرد. دستگیرشدگان برای بازجویی به مرکز پلیس استانبول منتقل شده‌اند. پلیس آنکارا نیز در ۲۶ منطقه این شهر، ۲۵ نفر را در ارتباط با اعتراضات ضددولتی بازداشت کرد و در عملیات مشابهی در شهر اسکی شهیر نیز ۱۳ نفر بازداشت شدند.

در همین حال، معترضان ضددولتی در ترکیه از روز گذشته برای نشان دادن اعتراضات خود در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر اقدام به ابتکار عمل جدیدی زدند که به آن «اعتراض خاموش» گفته می‌شود. مخالفان دولت در اعتراضات جدید خود به صورت انفرادی به صورت یک مجسمه ساعت‌ها سرپا ایستاده و دست‌هایشان را در جیبشان می‌کنند. با این حال، پلیس و نیروهای امنیتی استانبول باز هم برخی جوانان معترض را که اقدام به اعتراض خاموش کرده بودند، دستگیر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها