فیفا بازی ایران و کره را تحلیل کرد؛

گوچی، تماشایی ترین بازیکن فردا

اشک های مظلومانه کره ای در تاریخ دیدارهای ایران و کره؛

همه بازیکنانی که پوست کره جنوبی را کندند

کره ای ها تا می توانند رجز می خوانند و با در پیش گرفتن حربه کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه فوتبال ایران هستند.
کد خبر: ۵۷۱۸۷۹
همه بازیکنانی که پوست کره جنوبی را کندند

به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ صحبت های چوی سرمربی تیم ملی کره جنوبی علیه تیم ملی ایران  در چند روز اخیر به اندازه کافی سر و صدا کرد و پس از آن هم مهاجم تیم ملی کره از این گفت که ایران را گلباران می کنند و اشک نکونام را هم در می آوردند. کره  ای در فکر این هستند که به قول خودشان اشک ما را دربیاورند اما تاریخ نشان می دهد که در تاریخچه بازی های ایران و کره بیشتر خودشان بودند که اشک حسرت ریختند.
در ادامه نگاهی به بازیکنانی که در تاریخ بازی های ایران و کره اشک کره ای ها را درآوردند و با گل هایشان مقدمات پیروزی شیرین تیم ملی را فراهم کردند خواهیم داشت:
حسین کلانی: ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به دومین فینال پیاپی جام ملت های آسیا در سال 1972 گذاشت. بعد از یک نیمه بدون گل، 3 دقیقه پس از آغاز نیمه دوم علی جباری دروازه کره را گشود تا اینکه پارک ئی چون کاپیتان کره‌ای‌ها در دقیقه 65 دروازه ناصر حجازی را باز کرد. بازی در وقت عادی 1-1 شد و به وقت اضافی رفت. در دقیقه 18 وقت اضافی حسین کلانی با یک پرش بلند دروازه کره‌جنوبی را فرو ریخت و ایران برای دومین بار قهرمان آسیا شد.
سیروس قایقران:  ایران و کره جنوبی در نیمه نهایی بازی های آسیایی 1990 هیروشیما رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. . علی پروین با اتخاذ یک تاکتیک دفاعی قصد داشت بازی را به ضربات پنالتی بکشاند. او تا حد زیادی در کارش موفق بود و بازی در وقت عادی صفر- صفر شد اما در وقت اضافی این سیروس قایقران بود که در دقیقه 107 و روی یک ضد حمله با پاسی از مجتبی محرمی دروازه این یونگ چوی را فرو ریخت و ایران با همین گل تاریخی راهی فینال شد که در نهایت هم به مقام قهرمانی رسید.
علی دایی : کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های 1996 آسیا که به میزبانی امارات برگزار شد توفانی به پا کرد که پس از گذشت 17 سال هنوز هم از آن صحبت می کنند. او مهم ترین چهره تاریخ دیدار های ایران و کره جنوبی است. این دو تیم در یک چهارم نهایی جام ملت های 1996 بهم رسیدند. بازی با سوت جمال شریف سوری در ورزشگاه آل مکتوم آغاز شد و کیم دو هون در دقیقه 11 دروازه نکیسا را گشود. کریم باقری در دقیقه 30 این گل را جواب داد و 4 دقیقه بعد تائه یونگ شین کره‌جنوبی را 2-1 پیش انداخت. در اوایل نیمه دوم خداداد عزیزی بازی را به تساوی 2-2 کشاند و فقط 4 دقیقه بعد آتش بازی علی دایی شروع شد! او در دقایق 55 و 66 دو گل زد تا تیم ملی 4-2 پیش بیافتد. اما این پایان کار نبود و دو گل دیگر از دایی در 10 دقیقه پایانی که دومی پنالتی بود، کره‌جنوبی را 6 تایی کرد. 4 گل از دایی یک نتیجه تاریخی و رویایی را برای تیم ملی رقم زد. چهره پارک جونگ هوان سرمربی کره‌جنوبی روی نیمکت این تیم از تصاویر به یاد ماندنی جام ملت های 1996 شد. او مظلومانه در حال اشک ریختن بود!
علی کریمی : یکی دیگر از به یادماندنی ترین بازی های ایران و کره اینبار در جام ملت های 2004 آسیا رقم خورد. ایران برای صعود به این مرحله روزهای سختی را پشت سر گذاشته بود، در حالی که کره‌جنوبی با 2 برد و یک تساوی و بدون گل خورده به مصاف تیم ملی و شاگردان برانکو آمده بود. اگر در بازی 8 سال پیش زوج دایی و خداداد گل کاشتند، این بار زوج مهدوی‌کیا و کریمی یک روز تاریخی را رقم زدند. کریمی با 3 گل خود در دقایق 10، 20 و 77 یکی از مهم ترین هت‌تریکهای تاریخ تیم ملی را ثبت کرد. گل دیگر را نیز مدافع کره ای ها به دروازه خودی زد. هر 4 گل ایران را مهدوی کیا ساخت و نکته جالب اینکه در این بازی ایران 3 بار پیش افتاد و کره‌جنوبی بازی را به تساوی کشاند تا اینکه بعد از گل سوم کریمی، کره ای ها در زدن گل چهارم ناکام ماندند و ایران راهی نیمه نهایی شد. پس از پایان دیدار ایران و کره جنوبی اینبار تماشاگران و بازیکنان کره ای مظلومانه در حال اشک ریختن بودند!
جواد نکونام: یک مصاف حساس دیگر از ایران و کره جنوبی اینبار در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل . دو تیم در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. تیم ملی ایران در حالی به این پیروزی شیرین خانگی دست پیدا کرد که در نیمه اول بازی عملکرد بسیار بدی داشت و در آغاز نیمه دوم نیز با اخراج مسعود شجاعی ۱۰ نفره به بازی ادامه می‌داد.پس از اخراج شجاعی، کارلوس کروش سبک بازی تیم ملی را تغییر داد و بازیکنان نیز سعی بیشتری کردند که بتوانند روند بازی را در دست بگیرند. اینچنین بود که در دقیقه ۷۴ و روی توپ برگشتی از یک ضربه ایستگاهی جواد نکونام موفق شد تک گل ایران را وارد دروازه حریف چشم بادامی کند. حدود ۱۱۰ هزار تماشاگر مشتاق حاضر در ورزشگاه آزادی از نزدیک شاهد پیروزی دلچسب ملی‌پوشان فوتبال ایران بودند. این تعداد تماشاگر در نوع خود رکورد دیگری در قاره آسیا محسوب می‌شود. البته اینبار هم برخی دوربین ها گریه کردن مظلومانه مدافع تیم ملی کره جنوبی را رصد کردند!
و بازی فردا...
دیدار ایران و کره فردا حساس تر از هر زمانی برگزار می شود. چه کسی می برد؟ چه کسی گل صعود را می زند؟ چه کسی مظلومانه اشک می ریزد؟! تاریخ دیدارهای ایران و کره نشان می دهد کره ای در ریختن اشک های مظلومانه تجربه بیشتری دارند، امیدواریم فردا هم اینچنین شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها