وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه سازمان ملل فرصت تحقیقات درباره به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را از دست داد بار دیگر تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد.
کد خبر: ۵۷۱۲۳۴
سوریه از هیچ خط قرمزی عبور نکرده است

به گزارش سایت اینترنتی النشره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با اما پونینو، همتای ایتالیاییش در مسکو سخن می‌گفت تاکید کرد: ما نگران هستیم که با سوء استفاده از ادعاهایی هم‌چون استفاده از سلاح‌های شیمیایی، سناریوی عراق در سوریه تکرار شود.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل فرصت اعزام گروه تحقیقات درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی به سوریه را از دست داد. بر اساس ارزیابی های ما نظام سوری تا کنون هیچ خط قرمزی را پا فراتر نگذاشته است.

لاوروف عنوان داشت: ما ندیدیم که شرکای اروپایی ما در خصوص گازهای سارینی که در اختیار جبهه النصره است، اظهار نگرانی کرده باشند.

لاوروف ادامه داد: در اطلاعاتی که آمریکا در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نظام سوریه ارائه داد، استانداردهای سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمییایی رعایت نشده است.

وی خاطر نشان کرد: گرفتن نمونه هایی از خون، ادرار، زمین و لباس تنها در صورتی موثق است که کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی آن ها را ارائه دهد و ناظران بین المللی بر آن نظارت داشته باشند.

از سوی دیگر، رمضان قدیرف، رئیس جمهوری چچن در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که مخالفان سوری از سوی طرف‌های خارجی رهبری می‌شوند. هیچ کس هم تلاش نمی‌کند تا این حقیقت را پوشیده نگاه دارد. طبیعی است که آنها در تلاش هستند جوانانی را که از روسیه به سوریه می‌روند، آموزش دهند. هیچ اطمینانی نسبت که آنها کشور ما را هدف قرار ندهند.

وی با بیان این که "جهادی" در سوریه صورت نمی‌گیرد، گفت: قدرت‌های خارجی با دقت برنامه ریزی می‌کنند تا نظام سوریه را سرنگون کنند و این کشور و نیروهای مسلح آن را از بین ببرند.

وی با اشاره به این که چند تن از اتباع چچن در درگیری‌های سوریه مشارکت دارند، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده پنج یا شش تن از اتباع چچن در سوریه کشته شده‌اند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها