درپی چاپ مطلبی با عنوان «الف، ب، باسواد شدیم» روز هشتم خرداد در روزنامه «جام‌جم»، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در جوابیه‌ای اعلام کرد:
کد خبر: ۵۷۱۰۶۶

فرآیند ارزشیابی توصیفی و تولید کتاب های درسی با توجه به اصول و مطالعات علمی و عمیق میدانی تدوین و تنظیم گردیده‌اند و از مبانی قابل اعتمادی برخوردار هستند. از این رو قضاوت درباره هریک از آنها نیازمند پژوهش و تحلیلی دقیق و علمی است.

در این جوابیه آمده است: وجه اصلی و متمایزکننده ارزشیابی توصیفی از ارزشیابی کمی یا نمره‌ای، فرآیندی بودن این نوع ارزشیابی است و مولفه اصلی آن بازخورد کیفی است که معلمان گرامی در کلاس درس بازخوردی دقیق، متمایزکننده و متناسب با میزان فعالیت‌های آموزشی هریک از دانش‌آموزان ارائه می‌دهند وبه کمترین و کوچک‌ترین فعالیت یادگیری آنان در فرآیند آموزش و سنجش به طور مستمر توجه می‌شود و با عبارتی توصیفی وضع موجود دانش‌آموز و نوع کارهایی که برای توسعه، تقویت و رفع نارسایی‌های احتمالی یادگیری خود باید انجام دهد، بازخورد داده می‌شود و از دادن رتبه در مقیاس‌های خیلی خوب، خوب و ... در جریان فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پرهیز می‌شود و فقط در تنظیم و تدوین گزارش پیشرفت تحصیلی در هر نیمسال به مقیاس‌های رتبه‌ای پرداخته می‌شود.

این جوابیه تاکید می‌کند: در رویکرد نوین تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزی درسی بویژه در دوره ابتدایی دیدگاه تلفیقی در برنامه درسی مورد تاکید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها