آرژانتین، صدرنشین دیدارهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی بامداد دیروز در بوئنوس‌آیرس مقابل کلمبیا با تساوی بدون گل متوقف شد، اما همچنان بالاتر از هشت تیم دیگر این منطقه در خانه شماره یک جدول باقی ماند.
کد خبر: ۵۶۹۳۵۸

این دیدار هرچند گلی دربر نداشت اما بسیار پربرخورد بود؛ به طوری که گونزالو هیگواین از آرژانتین و کریستیان زاپاتا از کلمبیا در دقیقه 26 با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شدند. داور ونزوئلایی این بازی هشت بار هم از کارت زرد خود استفاده کرد تا دستاورد دو تیم چند بازیکن محروم برای بازی بعد باشد.

آرژانتینی‌ها که از دقیقه 56 لیونل مسی را در ترکیب خود داشتند با این تساوی 25 امتیازی شدند تا با یک بازی بیشتر نسبت به کلمبیا و اکوادور در صدر جدول بمانند. البته تیم‌های دوم و سوم هر دو 20 امتیازی هستند و در صورت پیروزی در بازی عقب افتاده خود، باز هم به صدر جدول نخواهند رسید.

در پایان بازی آرژانتین و کلمبیا، آلخاندرو سابیا با اظهار تاسف از توقف تیمش عنوان کرد؛ آبی و سفیدها از هر نظر برتر از کلمبیا بودند. سرمربی آرژانتین پس از توقف تیمش گفت: بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و بی‌شک حقمان پیروزی بود. برابر تیمی بازی کردیم که از مربی خوبی سود می‌برد. با این حال اخراج هیگواین برنامه‌های ما را به هم ریخت.

در دیگر دیدارهای مهم مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی، شیلی 2 بر یک پاراگوئه را شکست داد و پرو با یک گل از سد اکوادور گذشت. دیدار بولیوی و ونزوئلا هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در جدول رده‌بندی این منطقه، شیلی با 18 امتیاز از 12 بازی تیم چهارم است، ونزوئلا با 16 امتیاز از 12 بازی در رده پنجم قرار دارد و تیم‌های پرو و اروگوئه هم با 14 و 13 امتیاز از 11 بازی ششم و هفتم هستند.

پیروزی پرتغال در حساس‌ترین بازی

تیم ملی پرتغال در حساس‌ترین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا، جمعه‌شب تیم ملی روسیه را با یک گل شکست داد و به صدر جدول گروه F صعود کرد. تک گل پرتغالی‌ها را در این بازی حساس هلدر پوستیگا در دقیقه 9 به ثمر رساند تا روسیه پس از چهار پیروزی متوالی، طعم نخستین شکست را در مقدماتی جام جهانی بچشد. پرتغال با این پیروزی 14 امتیازی شد و روسیه هم در همان امتیاز 12 باقی ماند. البته روس‌ها دو بازی کمتر از پرتغال انجام داده‌اند و همچنان شانس اول صدرنشینی این گروه به شمار می‌روند.

در دیگر بازی‌های حساس مقدماتی جام جهانی، جمهوری چک، میزبان خود ایتالیا را با تساوی بدون گل متوقف کرد، اسکاتلند با یک گل از سد میزبان خود کرواسی گذشت و اتریش هم در وین با نتیحه 2 بر یک سوئد را شکست داد. از نکات حاشیه‌ای بازی جمهوری چک و ایتالیا باید به اخراج ماریو بالوتلی در دقیقه 70 و مشت‌های او به دیوار تونل منتهی به رختکن اشاره کرد. این موضوع انتقاد شدید پراندلی را هم به‌همراه داشت. سرمربی ایتالیا پس از بازی گفت: او کاملا درست اخراج شد، اما اوضاع را زمانی بدتر کرد که پس از دریافت کارت قرمز به داور اعتراض کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها