تحصیل 310 هزار دانش‌آموز افغان در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان این‌ که تمامی مدارسی که دانش‌آموزان افغان در آن تحصیل می‌کنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مرکز امور بین‌الملل این وزارتخانه است، گفت: با مدارس غیرقانونی برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۵۶۸۷۳۳

عزیز کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعداد دانش‌آموزان اتباع افغان در مدارس ایران افزود: هم‌اکنون حدود 310 هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان در مدارس ایران در حال تحصیل هستند و افرادی که دارای مدارک قانونی اقامت هستند هیچ‌گونه مشکلی برای سکونت و ادامه تحصیل ندارند.وی عنوان کرد: تمامی مدارسی که کودکان و دانش‌آموزان افغان در آن تحصیل می‌کنند تحت نظارت و پوشش وزارت آموزش و پرورش و مرکز امور بین‌الملل این وزارتخانه است و بجز این مدارس هیچ مدرسه دیگری برای افاغنه در سطح کشور نداریم و چنانچه مدرسه‌ای خارج از نظارت دستگاه‌های حاکمیتی وجود داشته باشد غیرقانونی بوده و با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره اقامت مدت موقت اتباع غیرمجاز دارای کودکان در سن تحصیل که با دستور رئیس‌جمهور در سال گذشته همچنان در ایران زندگی می‌کنند نیز تصریح کرد: این افراد گروه‌های خانواری بودند که در طرح ساماندهی اتباع شرکت کردند. تعداد آنها حدود یک میلیون و 419 هزار افغان غیرمجاز است که در طرح ساماندهی شرکت کردند.

کاظمی ادامه داد: از این تعداد اتباع غیرمجاز افغان، تعدادی مجرد بودند که حدود 80 هزار نفرشان پس از رفتن به کشور خود با روادید قانونی به ایران بازگشتند.

وی یادآور شد: در بخش خانواری نیز حدود 400 هزار‌نفر با دستور مسئولان ایران و درخواست دولت و پارلمان افغانستان در ایران روادید و ویزا دریافت کردند که برای این تعداد 136 هزار جلد پاسپورت تعلق گرفت و تا زمانی که روادید آنها اعتبار دارد حق اقامت در ایران را دارند و پس از پایان اعتبار روادیدشان باید به افغانستان بازگشته و پس از شش ماه اقامت در کشورشان در صورت تمایل مجدد، به صورت قانونی به ایران بازگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها