مونیخی‌ها هفتمین تیم اروپایی لقب گرفتند که در یک فصل 3 جام را بالای سر برده‌اند

3‌گانه قهرمانی؛ هدیه بایرن به یوپ هایکنس

بایرن‌مونیخ با برتری 3 بر 2 مقابل اشتوتگارت قهرمان جام حذفی آلمان شد تا سه‌گانه قهرمانی این تیم در این فصل تکمیل شود.
کد خبر: ۵۶۸۳۰۷

در این دیدار توماس مولر در دقیقه 37 از روی نقطه پنالتی و ماریو گومس در دقایق 48و61 برای مونیخی‌ها گل زدند و گل‌های اشتوتگارت را نیز در این دیدار هارنیک در دقایق 71و80 به ثمر رساند. به این ترتیب بایرن پس از فتح بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا به سومین قهرمانی خود در فصل 2013-2012 فوتبال اروپا دست پیدا کرد؛ افتخاری که برای نخستین بار طی 113 سال گذشته که از عمر تاسیس این باشگاه بزرگ می‌گذرد، برای مردان باواریایی رقم می‌خورد.

این بازی آخرین حضور یوپ هاینکس روی نیمکت مربیگری بایرن‌مونیخ بود. مربی موفق آلمانی که در این فصل هر سه جام ممکن را برای باواریایی‌ها به‌ دست آورد، بلافاصله پس از سومین قهرمانی متوالی شاگردانش با آنها خداحافظی کرد و جای خود را به پپ گواردیولا داد. هاینکس که هنوز تیم بعدی‌اش را مشخص نکرده است، پس از خلق یک شب رویایی دیگر برای هواداران بایرن گفت: بازیکنانم امشب بهترین هدیه ممکن را به من دادند. این سه‌گانه منحصربه‌فرد است. مهم‌ترین نکته در کسب این سه‌گانه روحیه تیمی بالای بازیکنان ما بود. در تیم ما همه برای یکدیگر فداکاری و از هم حمایت می‌کردند.

وی با بیان این‌که اکنون لحظه خاص و احساسی برای من است، افزود: امسال رکوردهای زیادی را خلق کردیم. خود من هم تاکنون موفق نشده بودم به عنوان مربی فاتح جام‌حذفی آلمان شوم. در مجموع کاری که در این فصل انجام دادیم بی‌نظیر بود. هاینکس درباره آینده کاری خود نیز گفت: سه‌شنبه آخرین نشست خبری‌ام را در بایرن برگزار خواهم کرد و خواهم گفت آیا به مربیگری ادامه می‌دهم یا نه.

بایرن‌ هفتمین تیم اروپایی است که سه‌گانه قهرمانی را به دست آورده است. پیش از این تیم‌های گلاسکو رنجرز (1967)، آژاکس آمستردام (1972)، آیندهوون (1988)، منچستریونایتد (1999)، بارسلونا (2009) و اینتر (2010) این افتخار را به دست آورده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها