الهام:

خیلی زود دل مردم برای احمدی نژاد تنگ خواهد شد

سخنگوی دولت می‌گوید که هیچ‌گاه نشنیده‌ام که احمدی‌نژاد بگوید «نمی‌گذارند، نمی‌شود» و اصلا مدیریت احمدی‌نژاد به این است که هر راهی بن‌بست می‌شود، یک راه دیگر باز می‌کند.خیلی زود دل مردم برای احمدی نژاد تنگ خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۸۰۵۳
خیلی زود دل مردم برای احمدی نژاد تنگ خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: کار کردن در فضای همدلی و همزاد پنداری با مردم در دوره های نهم و دهم یک فرصت ارزشمند تاریخی بود و اگر حداقل با همین شتاب استمرار نیابد، خیلی زود دل مردم برای احمدی نژاد تنگ خواهد شد.

غلامحسین الهام در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی «ارتباط» را به جای تبلیغ، ویژگی انتخابات 84 و 88 توصیف کرد و افزود: شاید هر جا رنگ تبلیغ مقداری غلبه کرده، اثر و واکنش آن منفی بوده است، ولی همه دیدند که ارتباط در سال 84 و 88 موج و حرکت آفرید.

الهام ادامه داد: قدرت ارتباط احمدی‌نژاد که ویژگی منحصر و شخصیتی ایشان است باعث شد حتی تبلیغات عظیم بین‌المللی خنثی شود.

سخنگوی دولت گفت: احمدی نژاد با قدرت ارتباطات شخصی خود یک حرکت نو در عرصه ملی و بین المللی آفرید و با این حسن ارتباط خود را ماندگار کرده و در عین حال منشاء خدمات واقعی در سطح عالی و برجسته‌ای شده است اما اشکال کار ما این است که این ارتباطات نهادینه نشده و بر روی یک فرد مانده است.

الهام تصریح کرد: اگر کسانی می خواهند افکار عمومی را نمایندگی کنند و یک قدرت شگرف داخلی و بین المللی به عنوان بازوی آرمان نظام اسلامی و رهبری و نمایندگی ملت بزرگ ایران در عرصه جهانی و تاریخی بیافرینند، باید این توانایی را داشته باشند که این نمایندگی را مدیریت کرده و بدست آورند.

بیش از سه هزار ساعت پرواز هلیکوپتری

سخنگوی دولت، ویژگی بارز دولت را ارتباطات عمیق و گسترده با توده‌های مردم عنوان کرد و با اشاره به گزارش کاری واحدهای پروازی مربوطه گفت: رئیس جمهوری در جریان سفرهای استانی و افتتاح طرح‌های مختلف در کشور تا پایان سال 89، 3120 ساعت با هلیکوپتر پرواز کرده است که تأثیر این حد از پرواز بر جسم انسان روشن است، ولی استقامت روحی و عشق و علاقه به خدمت هرگز خستگی را نشان نداده است.

الهام تلاش‌های خالصانه و بی‌شائبه رئیس‌جمهور را در تراز ملی و جهانی کاملاً بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: تلاش‌های رئیس‌جمهوری و دولت موجب افتخار و ارتباط عمیق مردم با حاکمیت شد و مهم ترین پایگاه قدرت ملی و بزرگترین سرمایه امنیت ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سخنگوی دولت همچنین خاطر‌نشان کرد: امروز گفته می‌شود ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که نگوید من اختیار ندارم و نمی‌گذارند و چوب لای چرخ می‌گذارند. اتفاقاً ویژگی احمدی‌نژاد این است که چوب‌هایی که دیگران لای چرخ دولت می‌گذارند،خارج کرده و پرشتاب کار کرده است و همین اقدامات را برخی خلاف قانون توصیف کرده‌اند، گویی از نظر آنها قانون پدیده‌ای است که مانع حرکت و کار است! هیچ وقت از احمدی نژاد نشنیده‌ام که بگوید «نمی گذارند، نمی شود». اصلا مدیریت احمدی‌نژاد به این است که هر راهی بن‌بست می‌شود، یک راه دیگر باز می‌کند و برای همین هرگز در کوچه بن بست نمی‌ماند. بله! احمدی نژاد مکرر گفته است با همراهی و همدلی قوا و همه نهادها، هم افزایی‌ها بسیار بیشتر و با سرعت بالاتر می‌توان به مردم خدمت کرد. ولی هرگز به دلیل مشکلات کار را متوقف نکرده و عذر نیاورده است.

وی افزود: ما در مرحله‌ای قرار داریم که دائم به دنبال این هستند که توانمندی‌ها و کارهای انجام شده در این دولت را مخدوش نشان بدهند و این در حالی است که همان افراد به ادامه همین مسیر اعتراف می‌کنند. مثلاً می‌گویند مسکن مهر یا هدفمندی و سهام عدالت و موارد مانند آنها را ادامه می‌دهیم. باید از آنها پرسید اگر اینها کارهای غیرکارشناسی و غلط است، چرا می‌خواهید آنها را اجرا و پیگیری کنید؟

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: بدون ارتباط عمیق درونی نمی‌توان نمایندگی کسی را بر عهده داشت. این ویژگی در انقلاب پرورانده شد و جزو خصیصه‌های انقلاب و مقوّمات نظام اسلامی است، چرا که این نظام بر پایه زور و تحمیل بنا نشده است بلکه جمهوری اسلامی بر باورها، دلها و در بستر اندیشه‌ها حکومت می‌کند.

الهام با اشاره به ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: اسلامیت و اتکای مدیریت کشور بر آرای مردم جزء عناصر ثابت نظام اسلامی است که در قانون اساسی هم مورد تاکید قرار گرفته و قابل انعطاف و تغییر نیستند.

لزوم آموزش تخصصی نیروهای روابط عمومی

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این دولت با این جایگاه و شاخص‌ها باید روبط عمومی‌هایش نیز در این تراز باشند، گفت: عنصر ارتباطی قوی در روابط عمومی می‌تواند روسای دستگاه ها را متوجه کند که برای اثبات خدمات و نشان دادن عرصه انجام وظیفه‌اش نیاز به استفاده از توان روابط عمومی دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت روابط عمومی‌ها باید جلوه‌گری کند تا مدیران سطح بالا به این باور برسند که تنها راه برون رفت از بحران‌ها و خنثی شدن حملات و تخریب‌ها، و قبل از آن همراهی و همگرایی عمومی مستلزم استفاده از ظرفیت روابط عمومی‌هاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر جذب نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی‌ها و لزوم تاکید بر لزوم توجه به موضوع آموزش تخصصی روابط عمومی‌ها گفت: در جذب نیرو باید سراغ بالابردن سطح توانمندی ارتباطی برویم به همین منظور باید مجموعه نیروی روابط عمومی دوره‌های تخصصی ویژه را ببینند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید ضرورت وجود و ثمرات حضور خود را برای دستگاه‌های اجرایی به عینه نمایان کنند و این باور را به وجود بیاورند که بدون ارتباطات دقیق، درست، عالمانه و واقع بینانه نمی توان یک سازمان را مدیریت کرد.

وی زمان باقی‌مانده از فعالیت دولت دهم را فرصت مناسبی برای اصلاح برخی از مشکلات و کاستی های روابط عمومی‌ها دانست و تأکید کرد: باید علت تاخیر و کندی حرکت ارتقای روابط عمومی‌ها شناسایی و درجهت حل و رفع آن تلاش کرد.

الهام همچنین از روابط عمومی‌ها خواست با ابتکارات و هنر ارتباطی خود خدمات گسترده و گفتمان دولت نهم و دهم را معرفی و تبیین کنند.

در پایان این نشست همچنین با اهدای لوح تقدیر از تلاش های مدیران و روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی تجلیل شد.

همچنین از خدمات و زحمات سیدضیاءالدین نورالدینی؛ دبیر سابق شورای اطلاع رسانی دولت نیز قدردانی شد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اهدای لوح ویژه‌ای به خانواده مرحوم زاده حسین نیز که از مدیران روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در دولت نهم بود و مدتی قبل از دنیا رفت تجلیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
۰
۰
كاش تاآخر تلاشش را ادامه می داد احمدی نژاد 84 با احمدی نژاد 92 خیلی فرق میكرد
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
۰
۰
نظرات منفی هم چاپ كنید یعنی همه موافق احمد نژاده كه یك نظر منفی چاپ نمیشود نوددرصد مردم ناراضی اند
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
دوران احمدی نژاد تموم شده و الان دوران روحانی

نیازمندی ها