بافت و نقاشی خط در گالری‌ها

در گالری‌گردی این هفته به دو نمایشگاه نقاشی و نقاشیخط در گالری شکوه و ساربان می‌پردازیم و خبر بازگشایی گالری تازه‌تاسیسی با نام ژینوس را هم داریم که با برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشکسوت متولد شده است.
کد خبر: ۵۶۵۶۷۸

تخریب و بازسازی در گالری شکوه

گالری شکوه این روزها میزبان نمایشگاه نقاشی‌های حسین خوشرفتار با عنوان «خاطرات ناپایدار مستقل از ما جریان دارد» است.

خوشرفتار در این نمایشگاه ده اثر فیگوراتیو در ابعاد 140×120 همراه پنج اثر الهام گرفته از طبیعت در ابعاد 140×140 را در معرض تماشای عموم قرار داده است. او در نمایشگاه‌های قبلی‌اش در کنار تابلو‌های برگرفته از طبیعت، آثاری ارائه می‌داد که سایه‌هایی از فیگور به‌واسطه بافت‌ها و حفره‌ها به آثارش راه یافته بود، اما این بار در نقاشی‌های تازه‌اش پا را فراتر گذاشته و قسمت اعظم آثاری که ارائه‌داده فیگوراتیو (نزدیک به جهان واقعی) است.

این نمایشگاه تا دوازدهم خرداد در گالری شکوه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه، اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دیدن کنند.

نقاشیخط‌های علی گنجی در گالری ساربان

نمایشگاه نقاشیخط‌های علی گنجی با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان در گالری ساربان گشایش یافت.

این نمایشگاه شامل 13 اثر از این هنرمند است که با تکنیک ترکیب مواد در ابعاد مختلف از حداقل سایز 160 در 160 سانتی‌متر تا حداکثر سایز 160 در 200 روی بوم خلق شده‌ است. او در آثارش از عنصر خط استفاده می‌کند تا بیانی نقاشانه یا طراحانه داشته باشد. البته آثارش بیشتر به طراحی گرایش دارد. آثار وی از فرم‌هایی برخوردار است که هم مورد توجه مخاطبان عام و هم مورد توجه مخاطبان‌خاص قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار تا ششم خرداد همه روزه بجز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

گالری ژینوس آغاز به کار کرد

گالری تازه‌‌تأسیس ژینوس با برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشکسوت به جمع دیگر گالری‌های تهران پیوست. گالری ژینوس به مدیریت «ژینوس شهیدی» در تمامی شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی فعالیت خواهد داشت و نخستین نمایشگاه خود را با نمایش آثاری از هنرمندان نقاش از جمله سعید روان‌بخش، همایون سلیمی، رضا هدایت،‌ جواد نوبهار، رضا افسری، جواد علیپور و بهراد امین سلماسی برپا کرده است. ژینوس شهیدی، مدیر این گالری متولد 1347 و دانش‌آموخته گرافیک است که در زمینه نقاشی و تصویرسازی سابقه هنری دارد.

این نمایشگاه بیست و هفتم اردیبهشت آغاز به کار کرده است و به مدت دو هفته ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 20 از این آثار در گالری ژینوس واقع در خیابان فاطمی،‌ ابتدای خیابان ولیعصر، پلاک 21 طبقه اول بازدید به‌عمل آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها