ماموران آگاهی تهران ، روز پنجشنبه در یک عملیات ضربتی 7 نفر از اعضای یک باند را که با جعل سند به صورت تضمینی زندانیان را آزاد می کردند ، در اطراف دادسرای جنایی دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۶۳۲۰

وثیقه 300 میلیونی
برای جنگجوی سارق

به گزارش خبرنگار ما ، مدتی قبل به دنبال شکایت های متعدد در خصوص کیف قاپی توسط اعضای یک باند از سارقان حرفه ای در اطراف بانکها و مراکز تجاری ، ماموران آگاهی تهران تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی اعضای باند آغاز کردند و سرانجام توانستند با استفاده از منابع اطلاعاتی ، چند نفر از اعضای باند یاد شده را شناسایی کنند. با شناسایی اعضای باند مشخص شد آنها از سارقان حرفه ای و سابقه دار هستند و با تشکیل باندی به نام «جنگجو» در کمین مشتریان بانکها نشسته و در موقعیت مناسب پس از ضرب و جرح طعمه های خود ، اموال آنها را به سرقت می برند. به این ترتیب ماموران آگاهی با یک عملیات ضربتی اعضای این باند را هنگام سرقت دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند. با اعتراف متهمان به سرقتهای متعدد در سطح تهران ، پرونده برای صدور حکم به شعبه 1157 دادسرای جنایی ارجاع شد. جواد اسماعیلی ، قاضی شعبه 1157 پس از بررسی اعترافات متهمان و سوابق آنها ، اعضای باند جنگجو را با قرار قانونی سنگین راهی زندان کرد. وی در یک مورد برای یکی از اعضای باند به نام مجتبی م قرار وثیقه 300 میلیونی صادر کرد که مرد سارق به دلیل ناتوانی در تهیه وثیقه راهی زندان شد.

من وثیقه آوردم

با گذشت چند ماه از زندانی شدن مجتبی ، هفته گذشته خانواده وی با مراجعه به شعبه 1157 اعلام کردند که می توانند وثیقه صادر شده را تهیه کنند. به این ترتیب قاضی اسماعیلی از خانواده متهم خواست تا پس از طی مراحل قانونی وثیقه 300 میلیونی خود را به دادگاه بیاورند. پنجشنبه گذشته خانواده مجتبی با حضور در دادگاه وثیقه 300 میلیونی را که سند یک خانه در شهرستان اراک بود به قاضی اسماعیلی ارائه کردند ، اما قاضی پرونده هنگام بررسی سند ، دریافت که نمونه خط محضرداری که سند را صادر کرده و کارشناس دادگستری که کافی بودن مبلغ آن را تایید کرده است ، شباهت بسیار زیادی دارد و احتمالا سند جعلی است . به این ترتیب قاضی اسماعیلی دستور دستگیری اعضای خانواده مجتبی را صادر کرد و ماموران بسرعت آنها را تحت بازجویی قرار دادند و آنها اعتراف کردند مدتی قبل ، زمانی که به دنبال تهیه وثیقه 300 میلیونی برای آزادی مجتبی بودند ، با مردی آشنا شده اند که به آنها قول داده است در مقابل دریافت 20 میلیون تومان می تواند سند یک منزل 300 میلیونی را در اختیار آنها بگذارد تا آنها بتوانند مجتبی را از زندان آزاد کنند و آنها نیز قبول کرده اند این مبلغ را بپردازند. اما از آنجا که این مرد تضمین کرده بود در صورت قبول نشدن وثیقه ، پول پرداختی را باز می گرداند ، وی و افرادش اکنون در اطراف دادسرا هستند تا نتیجه را ببینند.

دستور ضربتی دستگیری

با اظهارات خانواده متهم ، قاضی اسماعیلی دستور داد در یک عملیات ضربتی ماموران برای شناسایی جاعلان سند ، دادسرای جنایی و خیابان های آن را تحت کنترل درآورند. به این ترتیب ماموران با عملیات مهار به جستجوی جاعلان پرداختند و سرانجام پس از مدت کوتاهی توانستند 7 نفر از اعضای باند را که در خیابان های اطراف در انتظار بودند ، دستگیر کنند. با دستگیری این 7 نفر ، ماموران به بازرسی بدنی از آنها پرداختند و توانستند چک مسافرتی به مبلغ 20 میلیون تومان را که خانواده مجتبی ادعا کرده بودند ، از داخل لباسهای آنها کشف و ضبط کنند. با دستگیری اعضای این باند ، ماموران تحقیقات گسترده ای را برای کشف دیگر فعالیت های مجرمانه اعضای باند جعل تضمینی آغاز کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها