حجت الاسلام ابوترابی فرد:

گفتمان دستگاه های اجرایی باید گفتمان نظام باشد

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری برلزوم همسان سازی گفتمان دستگاه های اجرایی با گفتمان نظام تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۳۱۵۲
گفتمان دستگاه های اجرایی باید گفتمان نظام باشد

به گزارش  واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد عصر امروز درجمع دانشجویان دانشکده صدا و سیمای مرکز قم با تاکید بر لزوم همسان سازی گفتمان دستگاه های اجرایی گفت: گفتمان دستگاه های اجرایی در تمامی حوزه ها باید گفتمان نظام باشد و اگر این گفتمان یکی بود ، مشکلات اقتصادی ، چالشهای فرهنگی ، تحریمها و تهدیدها به شکل کنونی نبود.

وی افزایش سطح رضایتمندی مردم ، وحدت ملی ، انسجام اسلامی و افزایش قدرت در دفاع از منافع ملی را پیامدهای نگاه بازدارندگی در سیاست خارجی دانست و افزود: حکمت ، عزت و مصلحت در کنار استفاده از چهره های کارآزموده ، با تجربه و مورد اعتماد باید برنامه دولت آینده در عرصه سیاست خارجی باشد.

وی خلق حماسه اقتصادی را کاری زمان بر خواند و پرداخت  سهم سی درصدی تولید از منابع هدفمندی یارانه ها را ضروری دانست و گفت: انضباط مالی ، کاهش هزینه ها ، اقتصاد بدون نفت و بودجه عملکردی و قطع رابطه هزینه مالی دولت به بانک مرکزی از راهکارهای پرش اقتصادی است که انقلاب اسلامی ایران را در دهه چهارم به اولین قدرت اقتصادی آسیا تبدیل می کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی آسیب ها و کمبودها در عرصه فرهنگی را ناشی از نبود نگاه مشترک بین قوای سه گانه دانست و گفت: یک حکومت دینی در زیر چتر ولایت فقیه ، اسلام ، قرآن و مرجعیت اگر در عرصه فرهنگی به نگاه مشترکی نرسد نشانه نبود راهبرد مشترک است که باید بررسی شود.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری درادامه این نشست به پرسش های حاضران  پاسخ گفت.

یکی از حاضران با انتقاد صریح از نظارت نداشتن مستمر مجلس بر عملکرد رئیس جمهوری خصوصا درمورد هدفمندی یارانه ها ، از ابوترابی پرسید آیا خود را لایق منصب ریاست جمهوری می داند؟ گفت: در حوزه علمیه قم بسیاری به مجلس نقد می کنند که با سوال و استیضاح مانع از رسیدن دولت به اهداف خود بوده است و این در حالیست که نگاه مجلس معطوف به این بود که بدون چالش و با تلاش برای ارتقای هماهنگی بین قوا از ابزارهای نظارتی استفاده کند.

این نامزد احتمالی رئیس جمهوری (پاک باش و خدمتگذار) را شعار کلیدی خود خواند و تقوا  ، ارتقای سطح دین باوری ، طهارت اخلاقی ، پاکیزگی رفتار و انگیزه بالا مبتنی بر مبانی علمی را از شاخصه های رئیس جمهوری آینده دانست و گفت: وحدت ملی و انسجام اسلامی به عنوان دو راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری و همچنین سبک مدیریت مبتنی بر علم ، تقوای سیاسی و جریان ارزش ها در روح مدیریتی برای رسیدن به اهداف خرد و کلان کشور ضروری است.

ابوترابی فرد با انتقاد از نگاه پروژه ای به مسائل گفت: 40 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای حوزه مسکن مهر اختصاص یافت که سبب آسیب رسیدن به حوزه های دیگر تولید شد.

وی تئاتر و سینما را یکی از ابزارهای مهم درعرصه های مختلف خواند و با اشاره به سینمای متحول بعد از انقلاب گفت: نیروی انسانی عالم است که هنر را خلق می کند و باید به تربیت نیروی انسانی عالم و متعهد همت گماشت و هنرمند متعهد نیز باید در خدمت ارزشهای اخلاقی ، انقلابی و اقتدار نظام و ملت قرار گیرد .

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اشراف بر مسائل کشور را از مهمترین نیازهای مدیریتی کشور دانست و گفت: جایگاه سه دوره نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی ، نائب رئیسی کمیسیون تلفیق بودجه ، چهار دوره نماینده مجلس بودن و اشراف به مسائل مختلف مدیریتی کشور ، انگیزه های من  برای حضور در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری است.

newsQrCode
برچسب ها: گفتمان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها