عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت: دولت مجری انتخابات است و اقتضا می‌کند در این عرصه نامزدی نداشته باشد.
کد خبر: ۵۵۹۳۵۹
مجری انتخابات نباید نامزد معرفی کند

حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در حاشیه دیدار صبح امروزش با جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های تهران زمان احتمالی معرفی نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه را یک هفته آینده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه تا این تاریخ نهایی نشده و در روزهای آتی با دریافت نظر‌سنجی‌ها به سوی یک نگاه واحد حرکت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه نظر‌سنجی‌های ائتلاف پنجگانه اطلاع دارد، اظهار داشت: بی‌اطلاع نیستم اما شایسته است مرجع مربوطه به صورت رسمی نتیجه نظر‌سنجی را اعلام کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در صورت معرفی فردی غیر از او از سوی ائتلاف پنجگانه به نتیجه توافقات پایبند خواهد بود، گفت که در مذاکراتی که داشتیم بر این موضوع توافق شده است.

خبرنگاری از عضو ائتلاف پنجگانه درباره نامزد اصلح این ائتلاف بر اساس مبانی و شرایط ائتلاف سوال کرد که حجت‌الاسلام ابوترابی فرد پاسخ داد: انتخاب نامزد اصلح موضوعی است که مردم به تشخیص خود عمل می‌کند و نظر ما این است که به سمت نظر واحد برای رسیدن به اجماع مطلوب برسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعدد نامزدها و احتمال ائتلاف بین دو ائتلاف اصولگرایان گفت: نگاه این است که با توجه به فضای پیش رو و رقابت‌هایی که صورت می گیرد و همچنین با توجه به مرجعیت جامعتین به یک نظر مطلوب برسیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد همچنین در خصوص آرایش نامزدها در صورت ورود هاشمی رفسنجانی به این عرصه تصریح کرد: به طور طبیعی رویداد‌هایی همچون حضور نامزدها می‌تواند در نحوه نتیجه‌گیری نقش خود را ایفا کند.

خبرنگار فارس از عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان درباره میزان احتمال معرفی نامزد از سوی دولت یا حامیانش سوال کرد که وی پاسخ داد: دولت مجری انتخابات است و برای اینکه وظیفه خود را به شایستگی انجام دهد و از معرض نقدها و اتهامات دیگران خود را مصون دارد باید رفتارها و روش‌های مناسب اتخاذ کرده و اقتضا می‌کند در این عرصه نامزدی نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها