صدور مجوز بهره برداری از 10 معدن نهاوند

مسوول نمایندگی صنعت و معدن شهرستان نهاوند گفت: در سال 92 مجوز بهره برداری از 10 معدن نهاوند صادر می شود.
کد خبر: ۵۶۲۷۶۵
صدور مجوز بهره برداری از 10 معدن نهاوند

بیژن ترابیان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: صدور مجوز برداشت معدن باید با دقت عملیاتی شود و  نباید مصوبه ای داشته باشیم که در آینده به دلیل توسعه حوزه معادن شهرستان سایر بخش های اقتصادی از جمله کشاورزی و منابع طبیعی لطمه ببینند.

ترابیان گفت: در حال حاضر 36 معدن فعال در شهرستان نهاوند وجود دارد که مواد معدنی کشف و بهره برداری شده آنها شامل سنگ دولومیت، سنگ آهک، سنگ لاشه، مرمر، سیلیسیتین و تزئینی است.

وی افزود: وجود 11 معدن دولومیت، 10 معدن لاشه، 11 معدن سنگ اهک، یک معدن سیلیس و دو معدن تزئینی نهاوند را بعنوان سومین شهر معدنی استان همدان معرفی کرده است.

وی با اشاره به اشتغال 930 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش معادن نهاوند گفت: سالانه بیش از سه میلیون تن سنگ و مواد معدنی از معادن نهاوند استخراج می شود.

مسوول نمایندگی صنعت و معدن شهرستان نهاوند اعلام کرد: وجود معادن غنی در شهرستان نهاوند از محورهای مهم توسعه در این شهرستان محسوب می شوند که باید به طور جدی از سوی مسوولین مورد توجه قرار گیرد.

بیژن ترابیان بیان کرد: 17 درصد مصالح ساختمانی استان همدان در نهاوند تولید میشود و این در حالی است که 18 درصد سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان همدان در نهاوند رخ داده است.

ترابیان با اشاره به اینکه  تاکنون64 میلیارد تومان در بخش معدن در نهاوند توسط سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری شده گفت: 30 درصد پودر دانه‌بندی از نوع سنگ‌های بادامی و نخودی و پودر شن استان همدان از نهاوند تامین می‌شود.

وی گفت: کارگروه توسعه معادن استان همدان فعال شده است و رئیس صنعت و معدن و تجارت استان اعلام کرده با توجه به ظرفیت های موجود نهاوند به افراد و متقاضیان واجد الشرایط بهره برداری از معدن در نهاوند تسهیلات و کمک های ویژه اعطا می شود.

مسوول نمایندگی صنعت و معدن شهرستان نهاوند بیان کرد: طرح تهیه شمش منیزیم از سنگ دومولیت و انجام مراحل قانونی آن به پایان رسیده و زمین مورد نظر این طرح مشخص است و در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن اغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها