پخت و تهیه بعضی‌ از غذاها به زمان و حوصله زیادی نیاز دارد، ولی انواع مختلفی از غذاها خیلی سریع آماده می‌شود. سالاد مرغ هم یکی از این غذاهاست که هم زود و سریع حاضر و آماده خواهد شد و هم سرشار از خاصیت است. این سالاد را می‌توانید به عنوان ناهار، شام یا عصرانه و حتی همراه با نان مانند ساندویچ میل کنید.
کد خبر: ۵۶۲۷۰۳

مواد لازم :

گوشت مرغ پخته و خرد شده: 4 فنجان

 سس مایونز: یک فنجان

 پودر پاپریکا: یک قاشق چایخوری

کرفس یا فلفل سبز دلمه ای خرد شده: یک فنجان

پیازچه دو عدد

فلفل دلمه‌ای سبز خرد شده: نصف فنجان

گردوی خرد شده، نمک و فلفل به مقدار دلخواه

طرز تهیه :

ابتدا مرغ را بپزید و آن را به قطعات کوچک خرد کنید. البته لازم نیست حتما مرغ تازه‌ای را آماده کنید، یعنی اگر از غذای شب قبل مقداری مرغ پخته باقی مانده باشد هم می‌توانید در تهیه این سالاد به کار ببرید.

سپس در یک کاسه مناسب، سس مایونز، پودر پاپریکا و نمک را باهم مخلوط کنید. حالا نوبت به سبزیجات می‌رسد که باید کرفس‌ها و فلفل دلمه‌ای را خرد کنید و همراه پیازچه‌هایی که حلقه‌ حلقه و خرد کرده‌اید داخل کاسه بریزید. پس از آن، نوبت گردوهایی است که خرد کرده‌اید و آنها را هم به سالاد اضافه کنید. در آخرین مرحله هم گوشت مرغ را داخل بقیه مواد بریزید. حالا مقداری فلفل سیاه هم روی سالاد بریزد و تمام مواد را بخوبی باهم مخلوط کنید. سالاد را باید بخوبی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شود. بهتر است حدود یک ساعت به این سالاد زمان بدهید تا مواد باهم مخلوط شود و طعم بهتری بگیرد.

این سالاد خوشمزه نه‌تنها به راحتی تهیه می‌شود و خیلی دردسر ندارد، بلکه به دلیل وجود سبزیجات و همچنین مغز گردو سرشار از خاصیت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها