بعد از قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر، بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا و یوونتوس در سری A، یکشنبه شب نوبت به بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن شد تا جشن قهرمانی بگیرند.
کد خبر: ۵۶۲۵۷۲

بارسایی‌ها که 24 ساعت قبل از بازی با اتلتیکو مادرید، با توقف رئال مقابل اسپانیول قهرمان لالیگا شده بودند با پیروزی 2 بر یک مقابل اتلتیکو مادرید این قهرمانی را با چند هزار هوادار کاتالانی که به ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید آمده بودند، تقسیم کردند. در این بازی الکسیس سانچز (72) و گابی (80 – گل به خودی) برای بارسا گلزنی کردند و فالکائو (51) تنها گل اتلتیکو را به ثمر رساند. با این پیروزی بارسلونا 91 امتیازی شد و در فاصله سه هفته تا پایان لالیگا 10 امتیاز از رئال مادرید پیشی گرفت. بارسایی‌ها این شانس را دارند تا با پیروزی در سه بازی بعد به امتیاز 100 برسند.

تیتو ویلانووا، سرمربی بارسا درباره احتمال رسیدن تیمش به امتیاز 100 گفت: خیلی مهم است که بتوانیم لیگا را با این امتیاز تمام کنیم، اما دوست دارم قبل از هر چیز این قهرمانی بیشتر به خاطر تلاش تمام بازیکنان ارزش گذاشته شود نه دلایل دیگر. من دو ماه کنار تیم نبودم. پیروز شدن در این مدت خیلی سخت بود، اما بازیکنان من از عهده آن بر آمدند.

همزمان با پیروزی با ارزش بارسلونا در مادرید، پاری‌سن‌ژرمن هم در حساس‌ترین بازی هفته‌ سی و ششم لیگ فرانسه با یک گل از سد لیون گذشت و برای سومین بار قهرمان این رقابت‌ها شد. تک گل ژرمن‌ها را در این دیدار که در ورزشگاه خانگی لیون برگزار شد، جرمی منز در دقیقه‌ 53 به ثمر رساند. شاگردان آنچلوتی با این پیروزی 77 امتیازی شدند و پس از 18 سال قهرمانی در لیگ فرانسه را جشن گرفتند.

آنچلوتی پس از این موفقیت گفت: به خاطر کسب مقام قهرمانی خیلی خوشحال هستم. به خصوص که این افتخار را در لیون به‌دست آوردیم که رو‌به‌رو شدن با آن خیلی سخت است. سن‌ژرمن در این دیدار مثل بازی‌های قبل خوب کار کرد و با ارائه بازی با کیفیت واقعا نشان دادیم چقدر شایسته کسب این مقام هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها