رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

نامزدها فرصت اعتراض دارند

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها، بیست‌وهشتم اردیبهشت پایان می‌یابد.
کد خبر: ۵۶۱۹۲۱
نامزدها فرصت اعتراض دارند

محمدجواد کولیوند، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در گفت‌وگو با جام‌جم آخرین شرایط بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها را تشریح و تاکید کرد که نامزدهایی که از سوی هیات‌های اجرایی ردصلاحیت شده‌اند، فرصت اعتراض دارند.

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها در چه‌مرحله‌ای است؟

تا هجدهم اردیبهشت ماه کل بررسی‌ها از سوی هیات‌‌های اجرایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها پایان یافته و آن دسته از نامزدهایی که تائید نشده‌اند از سوی فرمانداری و بخشداری از این موضوع آگاه شده‌اند.

رد صلاحیت هیات‌های اجرایی چگونه به نامزدها اعلام شده است؟

آن دسته از نامزدهایی که تائید نشده‌اند از سوی بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها به صورت کتبی از این موضوع آگاه شده‌اند و از تاریخ ابلاغ چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به رای هیات اجرایی ارائه کنند.

بررسی صلاحیت در هیات‌های نظارت در چه مرحله‌ای است؟

از نوزدهم اردیبهشت‌ماه کار هیات‌ها تازه آغاز شده است و منتظر هستیم ببینیم اعتراض نامزدها به هیات‌های عالی استان اعلام می‌شود یا به فرمانداری‌ها. البته نامزدها می‌توانند اعتراض خود را به هر دو طرف ارسال کنند. اعتراض‌ها که تکمیل شده و برای هیات عالی استان ارائه شود، کار هیات عالی نظارت استان‌ها آغاز می‌شود. احتمالا از امروز یا فردا کار هیات عالی نظارت استان‌ها آغاز می‌شود.

آیا این امکان وجود دارد که نامزدها در صورت ردصلاحیت در هیات‌های اجرایی اعتراض خود را به هیات نظارت ارسال و در آنجا صلاحیت آنها تائید شود؟

بله، به محض این‌که نامه رسمی از سوی فرمانداری‌ها و هیات‌های اجرایی به آنها ابلاغ شود، آنها از آن زمان چهار روز فرصت دارند یا به هیات اجرایی در فرمانداری و بخشداری یا به هیات عالی نظارت در استان مراجعه کرده و اعتراض خود را ارائه کنند. هیات‌های نظارت نیز بررسی خواهند کرد و بر مبنای آن پرونده‌های آنها کاملا بررسی، ‌تائید یا رد می‌شود.

برخی سایت‌ها اسامی کسانی را که رد‌صلاحیت شده‌ بودند، منتشر کرده‌اند. این اطلاعات از سوی هیات نظارت بوده است؟

این اقدام از سوی هیات‌های نظارت انجام نشده است؛ اگر هم اتفاق افتاده باشد از سوی هیات‌های اجرایی اتفاق افتاده است که از سوی نمایندگان دولت دنبال می‌شود و به هیچ وجه هیات‌های نظارت هنوز کار را آغاز نکرده‌اند تا اسامی را اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها