بازگشت پلیکان‌ها به تالاب بین‌المللی پریشان

رئیس اداره محیط زیست کازرون از آبگیری نزدیک به 500 هکتار تالاب پریشان در بارندگی‌های اخیر و برگشت پرنده پلیکان بعد از چند سال به این تالاب خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۰۳۳
بازگشت پلیکان‌ها به تالاب بین‌المللی پریشان

جمال خداپرست در گفت‌وگو با فارس در کازرون اظهار داشت: این مقدار آبگیر در تالاب پریشان در پنج سال گذشته بی‌نظیر بوده که با نزول رحمت الهی چند روز اخیر رقم خورده است.

وی افزود: با انحراف مسیر سیلاب‌های موجود و لایروبی این مسیرها به طرف تالاب به طور یقین آبگرفتگی اخیر پایدار می‌ماند و در احیای کامل تالاب زیبای پریشان تأثیر می‌گذارد.

رئیس اداره محیط زیست کازرون در ادامه به وضعیت زیستی این تالاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرندگان مهاجری از جمله فلامینگو ، پلیکان، کشیم و گونه‌های دیگر پرندگان مهاجر در این تالاب زادآوری دارند و در کمال امنیت زندگی می‌کنند.

خداپرست جلوگیری از انحراف چشمه‌های وارد شده به تالاب و حفاظت از زیستگاه تالاب را از اولویت گشت‌های محیط‌بانی اداره محیط زیست این شهرستان عنوان و از اهالی هم‌جوار تالاب درخواست کرد تا با رعایت حریم تالاب و حفاظت از زیستگاه آن این اداره را یاری کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش، احداث سد نرگسی کازرون و اختصاص 10 میلیون مترمکعب حقابه برای تالاب بین‌المللی پریشان را گامی مهم در راستای احیای این تالاب بیان کرد.

رئیس اداره محیط زیست کازرون حداکثر عمق آبگیری شده در تالاب پریشان توسط بارندگی‌های اخیر را حدود یک متر عنوان و اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌هایی که در راستای لایروبی و انحراف مسیر سیلاب‌ها در آینده نزدیک صورت می‌گیرد به وسعت و عمق آبگیری افزوده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها