همنشینی شبکه نمایش با آثار فرامرز قریبیان

کد خبر: ۵۵۹۴۷۲
همنشینی شبکه نمایش با آثار فرامرز قریبیان

شبکه نمایش تلویزیون این هفته فیلم هایی از سینمای بلژیک را مرور خواهد کرد و در بخش بررسی کارنامه یک بازیگر نیز فیلم هایی از فرامرز قریبیان، بازیگر مطرح سینمای ایران را نمایش می دهد.

    این شبکه تلویزیونی هفته های گذشته به مرور سینمای کشورهای برزیل، فنلاند و روسیه پرداخت و این هفته نیز در ساعت 15 هر روز فیلم های بلژیکی را نمایش خواهد داد.

    این هفته در بخش مرور فیلم های سینمای بلژیک در ساعت 15 روز شنبه فیلم خوش آمدی و روز یکشنبه فیلم گروه نجات از این شبکه پخش می شود.

    فیلم بال های پروانه را روز دوشنبه ساعت  15 از شبکه نمایش شاهد باشید. فیلم های پرنده کوچک، اظهار نامه گمرکی، ساتور، درمانگاه صحرایی نیز روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 15 در جدول پخش این شبکه گنجانده شده است.

در فیلم سینمایی "ساتور" خوزه گارسیا، کارین ویار، جوردی مونفیلس و کریستا ترت به ایفای نقش پرداختند. داستان درباره برونو است که در یک کارخانه کاغذسازی در شمال فرانسه کار کرده و همانجا پلکان ترقی را پیموده است. تا اینکه شرکتش برای کسب سود بیشتر در یک شرکت دیگر ادغام شده و به رومانی انتقال یافته است.

فیلم سینمایی "ساتور" نامزد دو جایزه سزار در بخش بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی شد و 583 هزار نفر در فرانسه آن را در سینماها به تماشا نشستند.

    در بخش مرور آثار بازیگران نیز در روزهای شنبه و یکشنبه فیلم های ریشه در خون و کانی مانگا با بازی فرامرز قریبیان از شبکه نمایش پخش می شود. فیلم های شاهد، فسیل زنده و ارابه مرگ را نیز می توانید روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ساعت 21 از این شبکه شاهد باشید.

کانی‌مانگا، روایت سرگذشت خلبانی عراقی است که هواپیمایش در منطقه کردستان عراق سقوط کرده و جان سالم به در برده‌است. گروهی تکاور زیرنظر سروان یاوری مأمور می‌شوند تا خلبان را به اسارت درآورند که با نیروهای عراق درگیر می شوند. در جشنواره فیلم فجر) کانی‌مانگا موفق به دریافت ۲ سیمرغ بلورین برای بهترین تدوین، (روح الله امامی) و بهترین جلوه‌های ویژه، (محمدرضا شرف‌الدین) شد.

فیلم های آوار و تجارت نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه در جدول پخش شبکه نمایش گنجانده شده است.

فرامرز قریبیان در سال ۱۳۲۰ در تهران بدنیا آمد. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته بازیگری آمریکا است. این بازیگر فعالیت سینمایی را با دستیاری کارگردان و ایفای نقش کوتاهی در فیلم بیگانه بیا ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۷ آغاز کرد. سپس به دلیل مسافرت به خارج از کشور چند سالی از سینما دور بود. او تاکنون سه بار در سال‌های ۱۳۶۶، ۱۳۷۱ و ۱۳۷۸ موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها