معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تصویب الگوی تعیین نرخ شهریه مدارس غیر دولتی

مدارس غیردولتی حق افزایش شهریه ندارند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش با بیان این‌که امسال شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگو تعیین خواهد شد، گفت: برای پیش ثبت‌نام، مبنای دریافت شهریه‌ها، مصوبه سال قبل است.
کد خبر: ۵۵۸۵۴۶
مدارس غیردولتی حق افزایش شهریه ندارند

فرشته حشمتیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به این که پیش ثبت‌نام در برخی از مدارس آغاز شده، مدیران و موسسان مدارس غیردولتی مکلف هستند شهریه‌ها را بر مبنای سال گذشته و به صورت علی‌الحساب دریافت کنند.

وی ادامه داد: اجرای الگوی شهریه از سوی موسسان مدارس نیازمند آموزش نیروی انسانی و تهیه نرم‌افزار است زیرا الگوی شهریه پیچیدگی خاصی دارد و موسسان باید به محاسبه شهریه بر اساس الگو آشنا باشند که اقدامات لازم برای این منظور در دست بررسی است.

حشمتیان تاکید کرد: در سال‌های گذشته از طریق شورای نظارت مرکزی درصدی برای افزایش شهریه‌ها در نظر گرفته می‌شد، این در حالی است که از سال تحصیلی 93-92 تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگو محاسبه خواهد شد و بر اساس اجرای الگو ممکن است در مدرسه‌ای میزان شهریه‌ها کاهش یا در مدارسی نیز شهریه افزایش یابد.

به گفته وی، الگوی شهریه مدارس غیردولتی طبق ماده 15 قانون تاسیس مدارس غیردولتی تنظیم می‌شود که بر اساس هزینه‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده مدارس و تائید میزان شهریه پیشنهادی مدارس به عهده شورای نظارت استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها