رئیس‌جمهور در بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم:

امروز متأسفانه عده‌ای از قول آدم حرف می‌زنند

احمدی‌نژاد در جمع جوانان و نخبگان آذربایجان:

برخی‌ها از گفتن «ایران» ناراحت می‌شوند

رئیس جمهور در جمع جوانان و نخبگان استان آذربایجان شرقی گفت: امروز شرایطی فراهم شده که ایران بتواند همه آرزوهای بشری را محقق کند، باید عملاً ایران را بسازیم. برخی‌ها از گفتن ایران ناراحت می‌شوند و به آن‌ها بر می‌خورَد.
کد خبر: ۵۵۸۱۵۰
برخی‌ها از گفتن «ایران» ناراحت می‌شوند

محمود احمدی‌نژاد افزود: با سه تن از جوانان نخبه تبریز صحبت کردم که آنها سه خواسته داشتند؛ 1-شهرک تحقیقاتی، 2-اتاق فکر جوانان و نخبگان، 3- حوزه علمی و فناوری، که قبل از شروع جلسه هیأت دولت به سلطانخواه معاون علمی و فناوری دولت خواهم گفت که ان‌شاءالله انجام شود.

وی افزود: اما سه نکته کوتاه؛ اول اینکه قدر خود و جوانی‌تان را بدانید، همه عالم درست شده تا ما قدر خودمان را بدانیم، انسان بودن ظرفیتی است که خدا به ما داده برای کمال. این طور نیست که اگر همه امکانات در اختیار ما بود بگوییم کمال یافته‌ایم، ما باید با حداقل امکانات حداکثر استفاده برای رسیدن به کمال را انجام دهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: یک دوره طولانی که قدرت و ثروت حرف اول را می‌زد؛ این دوره به پایان رسیده است. قدرت ملاک حقانیت انسان‌ها بود، اما امروز جامعه بشری در حال رشد و کمال است.

احمدی‌نژاد گفت: حقیقت انسان زیر پای قدرت و ثروت له شده برای اینکه (مستکبران) در منطقه ما مسلط باشند. چند صد سال طراحی‌های جنگ انجام دادند، اندیشه‌های غیرانسانی به وجود آوردند، اما امروز در سلطه کم آورده‌اند و دو سه نقطه آسیا، آفریقا و شرق دور را هدف گرفته‌اند، اما ملت ما با چنگ و دندان از حقوق خود دفاع می‌کند.

وی اظهار داشت: جامعه انسانی خلق شد برای رسیدن به سعادت، کمال و عدالت. امروز بیداری انسانی در راه است، فراتر از بیداری‌های به وجود آمده برای رسیدن به عدالت، توحید و کرامت انسانی. این نقطه عطف جامعه بشری است و نقش ملت ما در این نقطه، یک نقش ویژه و مختص ملت ایران است.

رئیس جمهور ادامه داد: خدا در طول تاریخ، ملت ایران را صیقل داده برای دنیای امروز. اگر از منظر تاریخی نگاه کنیم متوجه قدرت و نقش‌آفرینی ملت ایران می‌شویم و ویژگی امروز ایران دوای درد جامعه بشری است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: همیشه ملت ایران به دنبال عدالت و رسیدن به قله‌های کمال بوده و ما ایرانیان همیشه صلح‌طلب، مهربان و کشوری بوده‌ایم که خوبی‌ها را برای همه می‌خواستیم، برای همین تنها ملتی هستیم که در برابر پیام پیامبران مقاومت نکردیم. ملت در پیامبر حقیقت را دید، منتظرش بود، امروز هم ملت ایران منتظر است.

وی گفت: هر دفعه ملت ایران فرصت پیدا کرد جهش یافت؛ امروز شرایطی فراهم شده که ایران بتواند همه آرزوهای بشری را محقق کند، باید عملاً ایران را بسازیم. برخی‌ها از گفتن ایران ناراحت می‌شوند و به آن‌ها بر می‌خورد، اما ایران کشوری است با فرهنگ متعالی و فرهنگ انسانی. هر کجا ارزش‌های متعالی پیدا کنید آن‌جا ایران است.

رئیس جمهور اظهار داشت: بداخلاقی‌ها و خودخواهی‌هایی در داخل است، عده‌ای خودشان را برتر و ویژه می‌دانند، خودشان را مالک کشور می‌دانند، اما حرکت ایران و ملت ایران همه آن‌ها را پارو خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امسال سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی است، افزود: دفاع مقدس یک حماسه بود. حماسه نیازمند خطرپذیری، مقاومت، شجاعت، پاکی است. کسی که برای خودش بخواهد، نمی‌تواند حماسه بیافریند؛ حماسه جایی است که فقط برای ارزش‌های انسانی حرکت کند.

وی عنوان کرد: مشکلاتی درست کرده‌اند، شرایط را به خیال خودشان سخت کردند، آن‌ها از موجودیت خودشان در مقابل موج عظیمی که به راه افتاده دفاع می‌کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد: امسال جوانان ما از این سختی‌ها و پیچ‌های دشوار عبور و به قله‌های بلند دست خواهند یافت.

احمدی‌نژاد گفت: اگر ما در ایران چیزی نداشتیم، نفت، معدن و کشاورزی نداشتیم فقط جوانان آذربایجانی می‌توانند قله های بلند را فتح کنند. جوانان آذربایجان در مواقع سرنوشت‌ساز کارهای بزرگی انجام دادند و ما و ملت ایران به آذربایجان افتخار می‌کنیم.امروز همه ملت‌ها چشمشان به ملت ایران است، تعصب ناسیونالیستی نیست، به بیان حقیقت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید کاری کنیم کارستان. یک تصمیم درست کشور را 500 سال جلو می‌برد، ما باید تصمیمات درست بگیریم و مطمئنم ایران، آذربایجان و جوانان این کشور این کار را خواهند کرد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
فعلا كه تو این8 سال 550 سال برگشتیم عقب !!!!!
ایرانمهر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
۰
۰
زنده باد ایران و ایرانی ، تنها راه نجات ایران برگشتن به آن اصالت ایرانی است

نیازمندی ها