احمدی نژاد در اجتماع مردم تبریز:

به دشمنان نصیحت می کنم با ملت ایران همراهی کنند

رییس جمهور با بیان اینکه تاریخ شاهد و معترف است که ملت ایران هزاران سال به دنبال توحید، پاکی و عدالت بوده و از هر فرصت تاریخی جهت تلاش برای رسیدن به اهداف الهی خود استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: محبت، کرامت انسانی و عدالت همواره جایگاه برجسته ای در دل و اندیشه ملت ایران داشته است؛ در تاریخ، ادبیات، فرهنگ و آداب و رسوم ملت ایران، عشق به توحید، انسانیت، برادری و کرامت انسانی موج می زند.
کد خبر: ۵۵۸۰۳۷
به دشمنان نصیحت می کنم با ملت ایران  همراهی کنند

محمود احمدی نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در جریان چهارمین سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی در اجتماع مردم این استان در ورزشگاه تختی تبریز، با بیان اینکه آذربایجان شرقی دیار قهرمان پرور، مومنان و انسان های پاک است، گفت: مردمان آذربایجان انسان هایی هوشمند، ریشه دار در تاریخ و سرزمین ایران و حافظان سربلند فرهنگ، عزت و شرف ملت ایران هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم این خطه پیشکسوتان مبارزه با استعمار و استبداد و حرکت در جهت انسانیت و تعالی بشر هستند، اظهار داشت: آذربایجان پایتخت غیرت، شرف و سربلندی ایران عزیز است.

احمدی نژاد افزود: مردم این خطه انسان هایی هستند که در طول تاریخ 1400 ساله اسلام، پرچمدار فرهنگ نبوی و اسلام ناب محمدی بوده اند و حق این است که آذربایجان را از عوامل و مولفه های اصلی اقتدار ایران زمین بنامیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مردم آذربایجان منبع و کانون اصلی انرژی، نشاط و حرکت برای ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: اهالی این دیار مردمانی با پشتکار بالا، سختکوش و مومن هستند که در طول تاریخ در دامان پاک خود دانشمندان، ‌عالمان، مجاهدان، ‌ادیبان و قهرمانان بزرگی تربیت کرده و به ملت ایران تقدیم کرده اند.

احمدی نژاد تصریح کرد: آذربایجان فخر ایران است و ملت ایران به آذربایجان افتخار می کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران ملتی فرهنگی بوده که همیشه در تکاپوی کمال و سعادت انسان ها و پیشرفت جامعه بشری بوده است، گفت: ملت ایران همواره نگاهی جهانی داشته و برای پیشرفت و سعادت بشر در تلاش بوده است و آنچه امروز ملت ایران به آن افتخار می کند، مایه فخر جهان نیز هست.

رییس جمهور افزود: فرازهایی از اوج تاریخ ملت ایران، شعرا، ادیبان و نهضت ها و خیزش های ملت ایران امروز مورد احترام و افتخار همه ملت هاست، چرا که حرکت ملت ایران همواره ایمانی، ‌انسانی و برای همه ملت ها بوده است.

احمدی نژاد انقلاب اسلامی را اوج تلاش های ملت ایران برای اعتلای انسانیت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکتی از عمق جان و تاریخ ملت ایران برای اعمال تغییرات اساسی در ایران و جهان و برای برقراری عدالت، ‌پاکی، احترام و برادری بود تا همه ملت ها برای برقراری دوستی، احترام و کمال انسان ها همدل شده و با هم حرکت کنند.

رییس جمهور اظهار داشت: به فضل الهی ملت ایران طی 34 سال دستاوردهای بزرگ و فراوانی در عرصه های مختلف علم، فناوری و عمران و آبادانی داشته و حرکتش در این مسیر افتخار آمیز بوده است و بنده به عنوان خادم ملت ایران می گویم که همه ملت ها در جای جای جهان به دستاوردها، ایستادگی و عظمت ملت ایران افتخار کرده و آشکارا به آن اذعان دارند.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز در هر کجای دنیا که با ملت ها گفتگو می کنیم، فریاد زنده باد ایران سر می دهند، تصریح کرد: حفظ انقلاب و ایستادگی در مسیر آرمان های انقلاب و پیگیری اهداف آن به اندازه شکل گیری این حرکت اهمیت داشته و حتی مهم تر از آن و مسئولیتی بزرگ است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه استقرار عدالت، رساندن حق مردم به آنان، جلوگیری از فساد و تبعیض،‌‌‌آبادانی کل کشور و رفاه همه مردم و برچیدن فقر و فاصله ها در کشور نیازمند پیگیری مداوم، نظارت همگانی و تحمل فشارهای داخلی و خارجی است، تصریح کرد: مشخص است هنگامی که ملت ایران و جمهوری اسلامی می خواهد عدالت را برقرار کند، عده ای در داخل و خارج از کشور به بهانه های گوناگون کارشکنی می کنند، همانگونه که امروز به زعم خود سنگین ترین فشارها را علیه ملت ایران به کار گرفته اند و تنها دلیل آنها این است که ملت ایران تصمیم گرفته روی پای خود بایستد و مناسبات غلط جهانی را به نفع ملت ها تغییر دهد.

احمدی نژاد با بیان اینکه مشخص است قدرتمندان با عدالت و پیشرفت ملت ها و ملت ایران مخالف بوده و هر روز با بهانه ای و امروز نیز به بهانه هسته ای در برابر پیشرفت ملت ایران ایستاده اند، تصریح کرد: بدخواهان هنگامی که می بینند نمی توانند حرکت ملت ایران را در عرصه های مختلف متوقف کنند، به اعمال فشار و ایجاد جنگ روانی رو می آورند، تا شاید ملت ایران متوقف شده و پیشرفت نکند.

رییس جمهور خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: این همه توطئه ای که علیه ملت ایران کردید برای شما دستاوردی به جز بی آبرویی در دنیا نداشته است،نصیحت می کنم که با ملت ایران همکاری و همراهی کرده و حقوق این ملت را به رسمیت بشناسید، چرا که ملت ایران اهل منطق و گفتگو است، اما اگر توجه نکرده و تصور کنید با فشار می توانید حرکت ملت ایران را متوقف کنید، این مردم با برداشتن چند گام دیگر همه طراحی های شما را بر هم زده و به قله های پیشرفت خواهد رسید و در آن هنگام دشمنان جایگاهی نزد این ملت نخواهند داشت.

احمدی نژاد تصریح کرد: ملت ایران آذربایجان سرفراز دارد و تنها مردم این خطه برای برهم زدن نقشه های دشمنان کفایت می کنند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران تاکنون از همه موانع طبیعی و مصنوعی دشمنان عبور کرده و خواهد کرد، به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: حماسه در شرایطی نیاز است که مشکلات و موانعی از سوی برخی شیاطین و دشمنان پیدا شده و گره هایی در کار ملت به وجود آمده است که مردم باید با حرکتی انقلابی، بزرگ و هوشمندانه موانع را در هم شکسته و شرایط سیاسی و اقتصادی را به نفع خود تغییر دهند.

احمدی نژاد با بیان اینکه شرایط اقتصادی در تبع شرایط سیاسی است، گفت: ما امروز نیازمند یک حماسه هستیم چرا که تاریخ ملت ایران سرشار از حماسه بوده و امروز که دشمنان این ملت همه طراحی ها را برای گرفتن امید و نشاط از ملت به کار بسته اند، باید با یک حرکت حماسی همه امیدها و آرزوهای دشمن را به همراه خودشان در تاریخ دفن کنیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران تلاش کرده اند تا ملت مایوس شده و از صحنه خارج شود، تصریح کرد: به فضل الهی ملت ایران با برگزاری انتخاباتی با شکوه و همگانی که همه واجدین شرایط در آن حضور داشته و رییس جمهوری با رای و پشتوانه بالای ملت در آن انتخاب شود، تمام امید دشمنان را به یاس تبدیل خواهند کرد و این مقدمه ایجاد حماسه اقتصادی خواهد بود.

احمدی نژاد تصریح کرد: در تحقق حماسه اقتصادی نیز به فضل الهی ملت ایران با چند حرکت که همگی در آن مشارکت کرده و همدلی خواهند داشت، شرایط اقتصادی را به نفع خود و به ضرر دشمنان تغییر خواهند داد؛، اما لازمه این حرکت آن است که نباید عده ای بخواهند در این حرکت سهیم نبوده و برای توقف آن کارشکنی داشته باشند.

رییس جمهور تاکید کرد: ایمان دارم ملت ایران امسال حماسه سیاسی و اقتصادی را رقم زده و دشمنان را برای همیشه مایوس خواهد کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز باید ایران را بسازیم، گفت: همه باید دست در دست هم و با اراده و همدلی برای ساختن ایران تلاش کنیم، چرا که این آرزوی تاریخی ملت، امام راحل، شهیدان و رهبری گرانقدر است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اوضاع منطقه و بین الملل گفت: امروز دشمنان در عرصه های گوناگون شکست خورده و از راه نفاق و تزویر وارد شده و می خواهند ملت ها را با یکدیگر درگیر کنند و در این مسیر با ایجاد جنگ های مصنوعی قصد دارند تا بین ملت ها و مردم کینه ایجاد کرده و برای خود فرصت های جدید ایجاد کنند.

احمدی نژاد تصریح کرد: همه سیاستمداران منطقه را برادرانه به هوشیاری توصیه می کنم، چرا که ملت ها همه یکی بوده و مرزبندی ها از ناحیه شیاطین برای بسط سلطه خود و غارت ملت ها است.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان بشریت زمانی مردم و اقوام را به جان هم می انداختند و امروز قصد دارند که پیروان ادیان و مذاهب را با یکدیگر درگیر کنند، به اوضاع برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: امروز ردپای دشمنان شیطان صفت بشریت در تحولات و اتفاقات منطقه به وضوح نمایان است.

احمدی نژاد با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاده، که ملتی که صدها سال با هم زندگی کرده اند، امروز از یکدیگر جدا شده و به نام دین، قرآن و پیامبر اقدام به بمب گذاری و کشتار یکدیگر می کنند، اظهار داشت: دلیل این مسئله چیزی غیر از توطئه مستکبران و دشمنان نیست، چرا که آنان می خواهند مردم را در این کشورها از یکدیگر جدا کرده و به جان هم بیندازند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه گروه های درگیر باید با هم گفتگو کرده و از حقوق کشور خود صیانت کنند، تصریح کرد: امروز مستکبران پول نفت ملت های مظلوم را به اسلحه و بمب تبدیل کرده و بین مسلمانان و فِرَقِ گوناگون درگیری ایجاد می کنند، آنچنان که در مصر میان مسلمان با مسلمان و مسلمانان با مسیحیان اختلاف ایجاد کرده و در شرق آسیا نیز قصد دارند تا بین کشورها دو دستگی ایجاد کنند.

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز مستکبران به لحاظ سیاسی و اقتصادی به بن بست رسیده و می خواهند با ایجاد درگیری میان ملت ها، فرصت های جدیدی برای چپاول ثروت آنان ایجاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها