تشریح جزئیات عملیات بهاری طالبان

شورای رهبری طالبان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این گروه برای تصرف بقیه خاک افغانستان از اشغالگران، عملیات بهاری خود تحت عنوان خالد بن ولید را راه اندازی می‌کند. به‌گزارش فارس، در بیانیه طالبان که در پایگاه خبری این گروه منتشر شد، تصریح شده است: عملیات خالد بن ولید تحت نظارت و فرماندهی مستقیم متخصصان نظامی طالبان، با در نظر گرفتن تحولات سال جدید به پیش برده می‌شود.
کد خبر: ۵۵۷۷۹۶

بنا به ادعای آنها، عملیات بهاری سال‌جاری از نگاه کمی و کیفی، شامل تاکتیک‌های ویژه نظامی از جمله نفوذ در بین پایگاه‌های دشمن خواهد بود. همچنین عملیات خالد بن ولید در مراکز دیپلماتیک و فروگاه‌ها توسط مهاجمان با شیوه‌های بهتر به‌اجرا درمی‌آید. در بیانیه طالبان آمده است: عملیات خالد بن ولید در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال‌جاری در سراسر افغانستان علیه اشغالگران و همکاران آنان آغاز خواهد شد.

طالبان ضمن تاکید بر حفظ جان غیرنظامیان و اماکن عمومی، اعلام کرد: از تمام هموطنان مسلمان خود می‌خواهیم از مراکز اشغالگران خارجی و محل سکونت آنها دوری کرده و همچنین از همکاری با اشغالگران خودداری کنند. شورای رهبری طالبان هدف از اجرای عملیات بهاری خالد بن ولید را رضایت خداوند، آزادی افغانستان و حاکمیت اسلامی در این کشور عنوان کرده است. شورای رهبری طالبان در حالی بیانیه امروز را منتشر کرد که هفته گذشته نیز اعلامیه‌ای در پایگاه خبری این گروه درخصوص آغاز عملیات بهاری طالبان تحت عنوان خیبر، منتشر شد. «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان سه روز پیش در این خصوص بیان داشت که اعلامیه‌ای تحت عنوان عملیات خیبر توسط دشمنان طالبان منتشر شده است. در واکنش به این بیانیه، آیساف به نقل از «جوزف دانفورد» فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان گزارش داد که طالبان تصور نمی‌کرد در شروع عملیات بهاری خود با 350 هزار نظامی افغان روبه‌رو شود. دانفورد تصریح کرد: مردم افغانستان دیگر تحمل سیاست‌های خصمانه طالبان را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها