روز دوم هفته سی و سوم لیگ برتر؛

تمرین پرسپولیس برای قهرمانی در جام حذفی

برند پرسپولیس باید به جایگاه اصلی باز گردد

47 میلیارد تومان ارزش تجاری سرخ‌ها

طرف دعوی ما اعاده دادرسی کرده و مابا ارسال نامه و ارائه مستندات از وی درخواست کرده ایم اجازه ندهد ظرفیت های قانونی مورد سو استفاده این افراد قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۷۶۶۹
47 میلیارد تومان ارزش تجاری سرخ‌ها

مصطفی شکری در گفتگو با  مهر، در خصوص آخرین وضعیت دعاوی که در مورد برند باشگاه پرسپولیس وجود دارد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برند باشگاه پرسپولیس سابقه بسیار قدیمی و تاریخی دارد و نخستین بار در زمان ریاست غفوری فرد در سازمان تربیت بدنی به ثبت شرکتی رسید. متاسفانه در آن زمان دوستان ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را به نام اشخاص حقوقی به ثبت رساندند.

وی در همین خصوص افزود: این اتفاق برای مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی خوشایند نبود به همین دلیل فعالیت‌های آن شرکت را متوقف کردند. متاسفانه پس از گذشت ۶ سال از آن اتفاق ۴۹ درصد باقی مانده شرکت پرسپولیس این بار هم به شکل کاملا غیر قانونی به نام اشخاص منتقل شد و با این ترفند ۱۰۰ درصد سهام پرسپولیس به صورت خصوصی در اختیار آقایان قرار گرفت.

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: پس از این انتقال غیر قانونی دوستان مدعی شدند که مسئولان باشگاه پرسپولیس اصلی که درآن زمان شرکت دیگری را تحت نام پیروزی (پرسپولیس) به ثبت رساندند باید پسوند باشگاه پرسپولیس را حذف کنند که این دعاوی تا سال گذشته نیز ادامه داشت.

وی افزود: متعاقب این اتفاقات ما در سال گذشته وارد عمل شدیم و با استناد به ماده ۸ کنوانسیون پاریس که کشور ایران هم به این کنوانسیون ملحق شده استفاده نام‌ها و برندهای تجاری مانند پرسپولیس با توجه به سابقه تاریخی که دارند مورد حمایت قانونی قرار می‌گیرند. با استناد به این ماده واحده ما در دادگاه توانستیم ثابت کنیم، برند این باشگاه متعلق به باشگاه پرسپولیس بوده است و آن شرکت هیچ سبقه‌ای در این خصوص ندارد.

شکری تاکید کرد: در ‌‌نهایت دادگاه رای داد که برند پرسپولیس باید به جایگاه اصلی آن یعنی باشگاه پرسپولیس باز گردد و آن شرکت که به طور غیرقانونی این برند را ثبت کرده باید از این رای تبعیت کرده و تابع قانون باشد.

وی تصریح کرد: متعاقب این رای ما به اداره ثبت اسناد مراجعه کردیم و ضمن فک برند پرسپولیس از آن شرکت، این برند را به طور قانونی به نام باشگاه پرسپولیس به ثبت رساندیم و در حال حاضر برند متعلق به باشگاه پرسپولیس است. این برند درآمد قابل توجهی برای باشگاه پرسپولیس دارد و ارزش تجاری آن در حال حاضر حدود ۴۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: در حال حاضر دوستان با اعاده به ماده ۱۸ اعاده دادرسی کرده و از ریاست قوه قضاییه خواسته‌اند این پرونده را باز کرده و دوباره مورد بررسی قرار دهند. متعاقب این موضوع ما نیز با هماهنگی با مدیرعامل باشگاه نامه‌ای را به رئیس قوه قضاییه ارسال کردیم و با اعلام مستندات و مدارک خود به ایشان، از وی خواسته‌ایم حمایت‌های لازم را در خصوص باشگاه پرسپولیس انجام داده و اجازه ندهد احیانا ظرفیت‌های قانونی مورد سو استفاده این افراد قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها