آموزش یک میلیون «محیط‌ یار» در مدارس کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح «محیط‌ یار» در مدارس، تاکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز در کشور آموزش دیده‌اند و به این ترتیب، مرحله نخست طرح موفق بوده است.
کد خبر: ۵۵۶۴۲۵
آموزش یک میلیون «محیط‌ یار» در مدارس کشور

به گزارش ایسنا، محمدجواد محمدی‌زاده افزود: کار فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق و مهارت زیست‌محیطی را باید از آموزش و پرورش آغاز کرد.

وی با بیان این ‌که در ایران روزانه 45 هزار تن پسماند خانگی و 400 تن زباله بیمارستانی تولید می‌شود، عنوان کرد: این زباله را می‌توان دوباره وارد خاک و به وسیله آن خاک را احیا کرد.

محمدی‌زاده درباره روز زمین پاک نیز اظهار کرد: جهانیان به این نتیجه رسیده‌اند که باید کره خاکی را حفاظت کرد تا بتوان از مواهب آن استفاده کرد. برای داشتن حیات در زمین باید حیات زمین را فراهم ساخت و مجالی داد که زمین، خود را بازسازی کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر باور کنیم که این خاک در خدمت تعالی انسان است، به عنوان یک ثروت از آن استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد:‌ در روز زمین پاک با شعار «آب پاک، خاک پاک، انسان سالم» گلایه‌های زمین را می‌شنویم و رفتار خود را نسبت به آن اصلاح خواهیم کرد.

محمدی‌زاده یادآور شد: سوزاندن زباله‌ها موجب آسیب به خاک می‌شود و برای پیشگیری از این آسیب‌ها باید دانش خود را نسبت به خاک افزایش داده و آن را احیا کنیم.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان، خوشبختانه آب تالاب شادگان تامین شده و دیگر مشکلی در این تالاب وجود ندارد. مقداری از حقابه تالاب هورالعظیم نیز با هماهنگی وزارت نیرو تامین شد و مقداری به سمت عراق رهاسازی شد که در کاهش ریزگردها تاثیر داشته است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان این ‌که در تالاب‌ هورالعظیم هنوز باید کارهای جدی‌تری انجام شود، عنوان کرد: سازمان محیط زیست در زمینه تامین حقابه تالاب‌ها و احیای آنها در استان خوزستان، پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

محمدی‌زاده با اشاره به این ‌که تثبیت شن‌های روان در 200 هزار هکتار از اراضی خوزستان تصویب شده است، گفت: با اجرای این طرح با هماهنگی ارگان‌های متولی، کانون‌های تولید ریزگرد در استان حذف می‌شود. در کشور عراق نیز مدیریت منابع آب این کشور بیشتر شده است و تولید ریزگردها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

newsQrCode
برچسب ها: محیط زیست تالاب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها