شخصیت‌های ‌برجسته‌دانشگاه ‌تهران در‌ موزه مفاخر باغ نگارستان معرفی می‌شوند

شاه قاجار، میزبان مشاهیر علمی و فرهنگی

آثار کمال الملک در مجموعه سعدآباد مرمت شد

آثار کمال الملک نقاش برجسته عصر قاجار و از مفاخر ملی در راستای طرح مرمت و پاکسازی یکصد تابلوی رنگ روغن ایرانی متعلق به دوران صفوی تا دوره قاجار در موزه هنرهای زیبا مجموعه سعدآباد مرمت شد.
کد خبر: ۵۵۶۴۱۰
آثار کمال الملک در مجموعه سعدآباد مرمت شد

یکی از کارشناسان مرمت آثار تاریخی سعدآباد درباره آثار کمال الملک گفت:پاکسازی و مرمت تابلوهای نقاشی از چند ماه قبل آغاز شده و در ایام نوروز نیز ادامه داشت.

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد،شهاب الدین همدانی افزود: پس از اتمام حدود 50 تابلوی خارجی قرن 19 و 20 میلادی،پنج تابلو از آثار هنرمند معروف اواخر دوران قاجار، محمد غفاری معروف به کمال الملک که در موزه هنرهای زیبا سعدآباد نگهداری می شوند، مورد مرمت و پاکسازی قرار گرفتند.

به گفته این کارشناس آثار مذکور مربوط به اواخر قرن 18 میلادی بوده و شامل تابلوهای رمال، کپی نقاشی  ژول دیدیه ، پرنده شکار شده، دورنمای کلاردشت و پرتره خود هنرمند است که در مرور زمان آسیب دیده بودند.

همدانی اظهار کرد:در موزه هنرهای زیبا 8 عدد تابلو از معروف ترین آثار این هنرمند نامدار نگهداری می شود که از این تعداد، 7 تابلو در طبقه دوم موزه به نمایش گذاشته شده است.

براساس این گزارش،پس از یک دوره انجام عملیات مرمت و ساماندهی ساختمان و آثار موزه هنرهای زیبا بخش هایی از این موزه در آستانه نوروز92 جهت بازدید عموم آماده و بازگشایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها