کاخ موزه سعدآباد ؛ میزبان آذربایجان شرقی در هفته میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: شب استان آذربایجان شرقی، همزمان با هفته میراث فرهنگی، در مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ موزه سعدآباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۷۳۹
کاخ موزه سعدآباد ؛ میزبان آذربایجان شرقی در هفته میراث فرهنگی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تراب محمدی با بیان این مطلب افزود: شب آذربایجان‌شرقی با حضور هنرمندان و برای ارائه آداب و رسوم این استان برپا می‌شود.

وی تشریح کرد: در این شب‌های فرهنگی، هر استان با اجرای مراسم‌های آئینی، به معرفی آداب و رسوم محلی و بومی خود می‌پردازد که آذربایجان شرقی نیز، با ارائه گلچینی از زیباترین آداب و رسوم محلی میزبان علاقمندان و مهمانان مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ موزه سعدآباد خواهد بود.

محمدی خاطرنشان کرد: اجرای موسیقی‌های محلی و «عاشیق خوانی»، موسیقی اصیل و سنتی آذری، انواع بازی‌های محلی و اجرای نمایش و حرکات آئینی و نمایشی از جمله برنامه‌های فرهنگی آذربایجان شرقی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه نباید معرفی آداب و رسوم مردم تنها مختص به ایام خاصی شود، گفت: فرهنگ و رسوم آذربایجان شرقی باید در تمام سال مورد توجه قرار گرفته و به نحو شایسته‌ای معرفی شوند.

محمدی با اشاره به بزرگداشت هفته میراث فرهنگی از 25 لغایت 31 اردیبهشت ماه در استان یادآور شد: برنامه‌های متعددی همچون روال سال‌های گذشته برای بزرگداشت این هفته تدارک دیده شده است.

وی داشته‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی را بسیار بالا عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به این توانمندی برنامه‌های ویژه و متنوعی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این یک هفته اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها