سفر یک هفته‌ای هیگل به خاورمیانه

وزیر دفاع آمریکا از شب گذشته سفر یک هفته ای خود به خاورمیانه را آغاز کرده و در این سفر مهمترین محورهای مذاکرات وی با مقامات منطقه، ایران و سوریه و همچنین فروش سلاح به کشورهای عربی خواهد بود.
کد خبر: ۵۵۵۹۳۶
سفر یک هفته‌ای هیگل به خاورمیانه

آسوشیتدپرس گزارش داد، "چاک هیگل" در سفر به خاورمیانه در تل آویو، اردن، عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی توقف خواهد داشت.

مهمترین محورهای مذاکرات وزیر دفاع آمریکا در سفر به خاورمیانه موضوعاتی چون ادامه بحران در سوریه، برنامه هسته ای ایران و فروش 10 میلیارد دلار تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سفر هیگل به سرزمین های اشغالی با توجه به انتقادات وی از رژیم صهیونیستی و مخالفت با تحریم ایران در زمانی که او از سناتورهای آمریکا محسوب می شد، موجب شده تا سفر وزیر دفاع ایالات متحده به سرزمین های اشغالی دارای اهمیت ویژه‌ای باشد.

علاوه بر آن هیگل زمانی که از سناتورهای آمریکا محسوب می شد از گروه‌های مقاومت همچون حزب الله و حماس نیز حمایت کرده بود. همین عوامل موجب شد تا در زمان بررسی صلاحیت هیگل برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا، صهیونیست ها مخالفت زیادی را با وی انجام دهند.

گذشته از این مسائل، سفر هیگل به خاورمیانه در شرایطی انجام می شود که دیروز شنبه آمریکا از نهایی شدن قرارداد فروش 10 میلیارد دلار تسلیحات جدید و پیشرفته نظامی به عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

همانطور که اشاره شد موضوع سوریه نیز در میان موضوعات اصلی گفتگوهای هیگل در خاورمیانه قرار دارد و همزمان با این سفر، آمریکا از افزایش کمک‎های خود به شورشیان سوری خبر می دهد و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا از اهدای 123 میلیون دلار کمک های مالی جدید به تروریست های فعال در سوریه سخن می گوید.

در مورد ایران نیز، با توجه به آنکه رژیم صهیونیستی هموراه مخالف استفاده از دیپلماسی برای حل پرونده هسته ای جمهوری اسلامی بوده و در این راه در سال گذشته چند نوبت با واشنگتن به مشکل خورد، سفر هیگل به سرزمین های اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایران در آخرین دور از مذاکرات خود با کشورهای 1+5 که در فروردین ماه سال جاری در آلماتی برگزار شد، پیشنهادت جدیدی را ارائه کرد و نمایندگان این شش کشور قرار شد تا با پایتخت های کشورهای خود در مورد این پیشنهادات جدید رایزنی کنند.

به نظر می رسد هیگل در دیدار با مقامات رژیم اسرائیل در مورد این پیشنهادات جدید ایران نیز با آنها گفتگو خواهد کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها