محمدرضا باهنر؛ دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که عصر امروز در محل باشگاه خبرنگاران برگزار شد؛ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره موضع‌گیری خود در قبال فتنه 88 گفت: به طور دقیق یادم نیست که در چه زمانی و در چه روزی در مورد فتنه سال 88 اظهار نظر کردم اما شش روز بعد از انتخابات با یک سری از دوستان، مهندس موسوی ملاقات داشته و بحث‌های مفصلی را با وی انجام دادیم.
کد خبر: ۵۵۴۶۴۰
به موسوی گفتم قدر 13 میلیون رای خود را بداند

وی افزود: در این دیدار به موسوی گفتم که پس از 20 سال دوری از صحنه سیاست به عرصه بازگشته و با تایید شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرده است لذا به وی توصیه کردم که قدر 13 میلیون رأیی را که مردم به وی دادند بداند و نسبت به حرکاتی که انجام می‌دهد دقت نظر داشته باشد.  
 
باهنر اظهار داشت: در زمان فتنه 88 دو جریان اپوزیسیون در داخل و بیرون و نظام فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کردند لذا به موسوی توصیه کردم که در چارچوب قانون اساسی فعال باشد و نسبت به فضای سیاسی خارج از نظام و حرکاتی که از سوی اپوزیسیون بیرون کشور انجام می‌گرفت اقدامی انجام ندهد.
 
وی در ادامه گفت: در مجلس هشتم با وجود نمایندگان اصلاح‌طلب بسیار به قاطعیت می‌توانم بگویم که هیچ فتنه‌گری در مجلس نبوده و حتی نامه‌هایی متعددی علیه فتنه‌گران و تایید قاطعانه از مقام معظم رهبری را منتشر کردیم و در آن دوره با کمک لاریجانی و ابوترابی و بسیاری از نمایندگان دیگر مجلس به خوبی اداره شد.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هر اصلاح‌طلبی در آن زمان نگرانی داشت که به صفوف فتنه‌گران بپیوندد، گفت: ما نمایندگان مجلس با انتشار نامه‌ای خواستار اشد مجازات برای فتنه‌گران شدیم و مجلس را طوری مدیریت کردیم تا آنهایی که محصور به اصلاح‌طلبی نیز بودند در جهت محکوم کردن فتنه نامه را امضا کردند.  
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به اینکه کشورهای بسیار زیادی در بحث دموکراسی و انتخابات سابقه طولانی دارند، اظهار داشت: در این کشورها مردم با فضای انتخابات (رقابت‌های درون حزبی) آشنا شده و با مسائل و بحث‌های کاندیداهای انتخابات آشنا می‌شوند اما در کشور ما احزاب قدرتمند، شناسنامه‌دار و پاسخگوی مردم نداریم و به همین دلیل رقابت‌های درون حزبی محدود می‌شود لذا کاندیداها با صحبت کردن به فعالیت‌های انتخاباتی می‌پردازند.
 
باهنر خاطرنشان کرد: طبق نظر شورای نگهبان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری قبل از موعد رسمی ممنوع بوده، بنابراین اکنون کاندیداهای ریاست جمهوری جلسات سیاسی برگزار می‌کنند و ما باید کم‌کم وارد فضای انتخاباتی شویم.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
خداراشكرآقای باهنرتذكرات لازم در مورد 13میلیون رای را به آقای موسوی ارائه كرد این تذكردادن ها نشانه ی احساس مسولیت در برابر توطئه دشمنان است

نیازمندی ها