قدوسی به جام جم آنلاین خبر داد:

پیشنهاد لغو مصونیت سیاسی دیپلمات عربستانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیشنهاد لغو مصونیت سیاسی دیپلمات عربستانی خبر داد و گفت: برخی از نمایندگان به دنبال این هستند تا دولت عربستان را مجاب کنند که مصونیت سیاسی دیپلمات خود را لغو کند و این دیپلمات در داخل خاک ایران محاکمه و مجازات شود.
کد خبر: ۵۵۲۸۰۳
پیشنهاد لغو مصونیت سیاسی دیپلمات عربستانی

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به قتل یک شهروند ایرانی توسط یک دیپلمات مست عربستانی، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال پیگیری این موضوع است و قطعاً ما به سادگی از کنار آن نخواهیم گذشت.

وی افزود: برخی از نمایندگان از جمله اینجانب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیشنهاد لغو مصونیت سیاسی دیپلمات عربستانی را مطرح کردیم تا با انجام این اقدام دیپلمات مذکور در داخل خاک ایران قابل تعقیب باشد و به جرم وی رسیدگی شود.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: این دیپلمات مرتکب یک قتل عمد شده و باید مجازات قتل عمد را برای وی در نظر گرفت.

کریمی قدوسی تأکید کرد: شرب خمر این دیپلمات مست عربستانی یادآور شرب خمر ملک عبدالله پادشاه عربستان در یک ضیافتی با بوش رئیس جمهور سابق آمریکا است و تداعی کننده این مطلب است که وقتی پادشاه یک کشور اسلامی در دیدار با رئیس جمهور یک کشور مستکبر شراب می نوشد و پیاله شراب رابه نشانه خوشگذرانی به هم می زنند طبیعی است که دیپلمات چنین کشوری در دیگر کشورها با حالت مستی پشت فرمان بشیند.

وی اضافه کرد: نوشیدن شراب از سوی مقامات کشور اسلامی چه یک دیپلمات باشد و چه پادشاه آن کشور در شأن ملت مسلمان آنها نیست و مردم این کشور باید تکلیف خود را با اینگونه افراد بی مسئولیت و بی لیاقت یکسره کند.‌

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: شرکت اینگونه افراد در مجالس معصیت و گناه آبروی مسلمانان را می برد و باید مسئولین آنها در حد جرمشان مجازات شوند.

یک دیپلمات مست عربستانی اواخر سال گذشته هنگام رانندگی به دلیل سرعت غیر متعارف و عدم تعادل در مسیر شرق به غرب اتوبان ارتش با یک دستگاه پراید تصادف کرد که منجر به فوت یک شهروند ایرانی شده است نام این شهروند مجید فراهانی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی ش(همدان)
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۰
۰
این عرب بی خاصیت باید اعدام شود تا عربستان بی وجود و جیره خوار آمریكا بداند وقتی چندین نفر ایرانی را اعدام می كند چنین روزهایی هم در انتظارشان خواهد بود.لعنت بر این وهابی های حامی تروریست

نیازمندی ها