رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

نجات بیش از ۴ هزار نفر از مرگ حتمی

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از شروع طرح ملی امداد نوروزی تا دوازدهم فروردین، جمعیت هلال احمر بیش از ۴ هزار نفر را از مرگ حتمی نجات داد.
کد خبر: ۵۵۱۳۱۲
نجات بیش از ۴ هزار نفر از مرگ حتمی

محمود مظفر در مورد امداد رسانی‌های انجام شده توسط این جمعیت در طرح امداد نوروزی گفت: از 24 اسفند تا روز دوازدهم فروردین امدادگران هلال‌احمر طی چهار هزار و 440 عملیات، جان چهار هزار و 285 نفر را که بر اثر تصادف دچار خونریزی یا شکستگی شده و یا در خودرو گیر کرده بودند از مرگ حتمی نجات دادند.

وی افزود: در 460 عملیات با استفاده از دستگاه‌های برش و ست‌های هیدرولیک، خودروهایی که در جاده تصادف کرده بودند برش داده شده تا مجروحان حادثه از خودرو بیرون کشیده شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تأکید بر اینکه برای سرعت دهی به امدادرسانی 426 امداد هوایی انجام شده افزود: در عملیات‌ها حدود دو هزار و 500 نفر از آسیب دیدگان راهی بیمارستان شدند و 151 هزار نفر از افرادی که به دلیل برف و کولاک یا مسدود بودن جاده در راه مانده بودند اسکان اضطراری یافتند.

طرح امداد نوروزی با همکاری جمعیت هلال احمر،‌پلیس و اورژانس و دیگر سازمان‌های اجرایی از 24 اسفند سال 91 آغاز شده است و تا صبح روز هفدهم فروردین در سراسر کشور برای خدمات رسانی به هموطنان ادامه دارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها