رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

بیش از 74 هزار نفر در ایام نوروز دچار حادثه شدند

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از زمان آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر (24 اسفند) تاکنون 74 هزار و 511 نفر از مسافران نوروزی جاده ها و مسیرهای مواصلاتی کشور دچار حادثه شده اند.
کد خبر: ۵۵۱۱۸۱
بیش از 74 هزار نفر در ایام نوروز دچار حادثه شدند

محمود مظفر با بیان مطلب فوق، افزود: در مدت یادشده امداد گران و نجاتگران هلال احمر با تلاش شبانه روزی خود به 70 هزار و 413 نفر از هموطنان که دچار حادثه شده بودند خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه ارایه کردند.

وی اظهارداشت: در اجرا و انجام خدمات یادشده امدادگران هلال احمر به سه هزار و 873 ماموریت امداد و نجات جاده ای اعزام شدند که با بررسی های انجام شده توسط گروه های اعزامی به محل وقوع حوادث جاده ای و ترافیکی در جاده ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور مشخص شد که 22 هزار و 361 نفر از این تعداد نیاز به دریافت خدمات امدادی شامل امداد و کمک های اولیه، نجات فنی و رها سازی از میان خودروهای آسیب دیده تصادفی دارند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با تلاش امدادگران و نجاتگران این سازمان، دو هزار و 217 نفر از حادثه دیدگان حوادث یادشده با قید فوریت های امدادرسانی به مراکز درمانی منتقل و 20 هزار و 144 نفر دیگر از حادثه دیدگان از سوی امدادگران در محل وقوع حوادث درمان سرپایی شدند.

مظفر اظهار داشت: همچنین با انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه امدادی از سوی نیروهای امدادرسان 402 نفر از حادثه دیدگان با انجام اقدامات نجات فنی و با استفاده از ست های هیدرولیک و پنوماتیک نجات از داخل خودروهای سانحه دیده رها شدند و نجات یافتند.

وی افزود: در اجرا و انجام طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال جاری نیز 63 هزار و800 نفر از مسافران نوروزی برای دریافت خدمات امداد و کمک اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به پست های امداد و نجات جاده ای هلال احمر مراجعه کردند که 25 هزار و 751 نفر از آنها از خدمات امداد و کمک های اولیه و 38 هزار و 49 نفر از آنان از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری امدادگران بهره مند شدند.

مظفر انجام 373 عملیات امداد و نجات هوایی برای انتقال مصدومان اورژانسی و بدحال را با مدت زمان پروازی 273 ساعت و 55 دقیقه را از دیگر اقدامات نیروهای امدادرسان هلال احمر در مدت یادشده عنوان کرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هم اکنون امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروزی با 17 فروند بالگرد، 447 پایگاه ثابت و 772 پایگاه موقت و سیار در سراسر کشور، یکهزار و 150 دستگاه خودرو آمبولانس، 281 خودروی نجات، 110 دستگاه خودروی ویژه عملیاتی، یکهزار و 61 دستگاه خودروی عملیاتی، 11 دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات رادیویی و 100 دستگاه موتورسیلکت آمبولانس در تعطیلات نوروزی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور خدمات امداد و نجات را هنگام وقوع حوادث و سوانح احتمالی مدیریت و پشتیبانی می کنند.

طرح امداد و نجات نوروزی سال 92 هلال احمر با بیش از یک هزار و 219 پایگاه امداد و نجات جاده ای از صبح روز پنجشنبه 24 اسفند آغاز و تا 17 فروردین 92 ادامه خواهد داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها