رئیس رسانه ملی در جمهوری آذربایجان:

رسانه های غربی برای تخریب فرهنگ ما تلاش می کنند

سردرگمی مقامات اروپا از تحریم مدیران پرس‎ تی ‎وی

سایت فارسی شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» نوشت: به دنبال اعمال محدودیت‎های مسافرتی و مالی اتحادیه اروپا علیه دو تن از مدیران ارشد پرس تی ‎وی، مقامات اتحادیه اروپا از این تصمیم دچار سردرگمی شده‎اند.
کد خبر: ۵۴۹۴۶۷
سردرگمی مقامات اروپا از تحریم مدیران پرس‎ تی ‎وی

اتحادیه اروپا سه‎شنبه 22 اسفند محمد سرافراز مدیر شبکه تلویزیونی پرس تی‎وی و حمید رضا عمادی مدیر اتاق خبر این شبکه تلویزیونی را به خاطر پخش مصاحبه ده ثانیه‎ای با مازیار بهاری خبرنگار ایرانی و کانادایی پس از وقایع مربوط به ناآرامی‎های بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 ، در فهرست سیاه قرار داده است.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از جانب عمادی با وی تماس گرفته شده بود، از ارائه هرگونه پاسخ روشنی در این خصوص طفره رفت. وی در جریان این تماس تلفنی به مدیر اتاق خبر پرس تی‎وی گفت: « من از جزئیات این امر آگاه نیستم و باید با کارشناسان اتحادیه در زمینه تحریم مشورت کنم.»

مان در ادامه افزود: «من ایمیل شما را برای کارشناسان تحریم در اتحادیه اروپا ارسال کردم تا ببینیم آنان چه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.»

این در حالی است که مقامات شورای اتحادیه اروپا نیز از محدودیت‎های اعمال شده اخیر علیه مدیران ارشد پرس تی‎وی،کاملا بی اطلاع هستند. پربن آمان معاون سخنگوی رئیس شورای اروپا در گفتگویی تلفنی خاطر نشان کرد، وی در موقعیتی نیست که بتواند در این خصوص صحبت کند. اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه سرافراز و عمادی جدیدترین اقدام اتحادیه علیه شبکه خبری انگلیسی زبان پرس تی‎وی است.

تحلیلگر مسائل اطلاعاتی در گفتگو با پرس تی وی تاکید کرد مازیار بهاری مجری برنامه صهیونیستی و ضد ایرانی بود.

اسکات ریکارد درباره تحریمهای اروپا علیه پرس تی وی تاکید کرد: کسانی که این تحریمها را علیه پرس تی وی اعمال کرده اند مدعی هستند این تحریمها در رابطه با پخش حرفهایی از مازیار بهاری بوده و به همین علت این تحریمها قانونی است در حالیکه ما می دانیم بهاری خودش در شورشهای بعد از انتخابات سال دوهزار و نه مشارکت داشت.

 برای درک بهتر موضوع باید به سابقه بهاری نگاه کنیم. پدر بهادری در زمان شاه بازداشت شد و خواهر او نیز در زمان جمهوری اسلامی بازداشت شد. بهاری برای نیوزویک کار می کند که در آن زمان تحت مالکیت واشنگتن پست بود. همه می دانند نشریاتی که از طرف واشنگتن پست چاپ می شوند، اساسا بلندگوی صهیونیستها هستند و حرف آنها را می زنند. بسیاری از موضوعاتی که بهاری درباره آنها گزارش می نوشت اساسا صحت نداشت و بسیار جانبدارانه بود.

 در واقع او گزارشگری بود که نقشه های اسرائیل و نقشه های ضد ایرانی را پیش می برد. شرکتهای رسانه ای نظیر واشنگتن پست زائیده آنتونی مالون، مگرا هیل و برادران ملان هستند که بانک ملان را درست کردند و همه آنها گرایشهای صهیونیستی دارند. تینا براون رئیس نشریه دیلی بیست که تحت نشریه نیوزویک چاپ می شود، یکی از فرماندهان در امپراطوری انگلیس است.

این تحلیلگر آمریکایی افزود: کاملا روشن است که این تحریمها حمله آشکار به آزادی بیان و حمله به ایران است. ایران بیش از یکصد سال است که هدف امپریالیسم اروپایی است. برای درک بهتر موضوع باید نگاه  دقیقتری به امپراطوری رسانه ای داشت. شرکتهایی نظیر کاندی نست و آی ای سی شرکتهایی هستند که بیشتر نشریه هایی که درباره آن صحبت کردیم در کنترل خود دارند. این افراد در سطح دولتی بسیار قدرتمند و با نفوذ هستند. آنها دقیقا همان چیزهایی را منتشر می کنند که وزارت خارجه آمریکا به آنها دیکته می کند.( واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها