هدف از راه‌اندازی شبکه آی‌فیلم انگلیسی نمایش فیلم‌های متفاوت برای مخاطبان انگلیسی‌زبان است

ضرغامی: مردم جریان‌های سیاسی تخریب‌گر را طرد می‌کنند

سی‌امین نشست افق رسانه با حضور کارشناسان، برنامه‌‌سازان و مدیران رسانه ملی با موضوع «اخلاق رسانه» در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۹۲۹۲

در این نشست، رئیس رسانه ملی با تشریح وظایف گروه‌ها و برنامه‌‌سازان گفت: نظارت مستمر بر جامعه و نقد رفتار و عملکردهای نادرست از جمله وظایف اصلی سازمان صدا و سیماست که باید به‌صورت سازنده، امیدآفرین و به دور از سیاه‌‌نمایی و تخریب صورت گیرد.

ضرغامی، ضمن آسیب‌‌شناسی رفتارهای سیاسی بویژه در فضای انتخاباتی در جامعه گفت:‌ رسانه ملی باید پرچمدار اخلاق سیاسی در برنامه‌های انتخاباتی باشد و ضمن رعایت اصول بی‌‌طرفی و ایجاد فرصت مساوی برای همه نامزدها از شخصیت، آبرو و حریم خصوصی افراد به‌طور جدی مراقبت کند. رئیس رسانه ملی گفت: باید شعار اول انقلاب که «سیاست ما عین دیانت ماست»، با الگوسازی از چهره‌های برجسته‌ای که سمبل این ویژگی بودند، به‌درستی فرهنگ‌‌سازی شده و جریان‌های سیاسی که برای کوبیدن رقیب، استفاده از هر وسیله‌ای را مباح می‌دانند، مجبور به اصلاح خود شده یا از سوی مردم طرد شوند.

ضرغامی با تشکر از اظهار لطف رهبر معظم انقلاب نسبت به مدیران رسانه ملی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: انتظارات درازمدت از رسانه ملی، بار دیگر مورد پژوهش قرار خواهد گرفت تا متناسب با واقعیات و توانمندی‌‌های موجود در کشور، رسانه‌‌ تراز انقلاب اسلامی با رفتاری آرمانی شکل گرفته و با موثرترین شیوه به تبلیغ و نشر اخلاق و رفتار اسلامی بپردازد.

رئیس سازمان صدا و سیما، در بخش اخلاق اجتماعی با اشاره به اهمیت محیط زیست و حفظ طبیعت زیبای کشور گفت: این موضوع در اولویت برنامه‌‌سازی سال 92 قرار خواهد گرفت تا با ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌‌سازی و پاسخگو کردن مسئولان، نتایج ملموس آن را در انتهای سال شاهد باشیم.

آی‌فیلم انگلیسی راه‌اندازی شد

دیروز در حاشیه سی‌امین نشست افق رسانه با حضور رئیس سازمان صداوسیما و مدیران رسانه ملی شبکه بین‌المللی آی‌فیلم انگلیسی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیما در مراسم افتتاح این شبکه گفت: آی‌فیلم انگلیسی فرصت بسیار خوبی برای نمایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف بخصوص در حوزه فیلم و برنامه‌های نمایشی است.

ضرغامی با قدردانی از معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما و همکاران این حوزه، آی‌فیلم عربی را بسیار موفق و تاثیرگذار بین مخاطبان هدف ارزیابی کرد و گفت: قابلیت جدیدی که برای مخاطبان انگلیسی‌زبان در این شبکه فراهم شده است، می‌تواند بیش از پیش فرهنگ، آداب و رسوم مردم ایران را به جهانیان معرفی کند. رئیس رسانه ملی تاکید کرد: راه‌اندازی شبکه‌های جدیدی مانند تماشا و سلامت و همچنین ایجاد ظرفیت‌های نو برای شبکه‌هایی مانند آی‌فیلم با وجود کمبود‌های مالی و تحریم‌های دشمنان، نشان‌دهنده توانمندی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه‌های خود جهت خدمات‌رسانی به مخاطبان ملی و بین‌المللی است.

آثار متفاوت برای خانواده‌های اروپایی

آی‌فیلم انگلیسی تلاش می‌کند با ایجاد فضایی امن برای خانواده‌ها، محتوایی متفاوت از سینمای هالیوود را به مخاطبان اروپایی نشان دهد.

محمد سرافراز، معاون برون‌مرزی رسانه ملی درباره شبکه آی‌فیلم انگلیسی به روابط عمومی تلویزیون گفت: هدف از راه‌اندازی شبکه آی‌فیلم انگلیسی، ارائه برنامه‌هایی با محتوای جذاب و متفاوت از سینمای هالیوود به مخاطبان انگلیسی‌زبان است.وی با اشاره به پخش 24ساعته شبکه بین‌المللی آی‌فیلم انگلیسی خاطرنشان کرد: محتوای اصلی این شبکه، فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی است که به شکلی حرفه‌ای در کشورهای انگلیسی زبان دوبله شده است.

معاون برون‌مرزی صداوسیما با اشاره به دریافت این شبکه‌ها روی ماهواره‌های هاتبرد (اروپا)، آپتوس (استرالیا)، نایل ست (خاورمیانه) و اینتل‌ست (بخشی از اروپا و آفریقا) گفت: از امروز در پی اقدام خصمانه رئیس صهیونیستی یوتل‌ست در قطع فرکانس قبلی شبکه آی‌فیلم روی ماهواره هاتبرد، این شبکه از فرکانسی جدید که اطلاعات آن روی وب‌سایت شبکه آی‌فیلم به نشانی www.Ifilmtv.ir قابل مشاهده است، پخش خواهد شد.همچنین در مراسم افق رسانه از کتاب «مجاهدت تصویر» رونمایی شد.

در کتاب مجاهدت تصویر، سریال‌های منتخب سال‌های گذشته که از تلویزیون پخش شده و مردم از آنها استقبال کرده‌اند، معرفی شده ‌است. در این کتاب 132 مجموعه تلویزیونی در بخش‌‌های مختلف معارفی، دفاع مقدس، تاریخی، پلیسی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و طنز معرفی شده‌ ‌است. خلاصه داستان هر سریال همراه چند عکس و توضیحات ضروری از جمله مطالب این کتاب است کــه در 255 صفحه منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها