آیت‌الله مهدوی‌کنی در اختتامیه اجلاس خبرگان:

باید اختلافات جزئی و سلیقه‌ای کنار گذاشته شود

بیانیه‏ اجلاس رسمی خبرگان رهبری:

مقام معظم رهبری ضامن وحدت و یکپارچگی هستند

سیزدهمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد. در بیانیه اجلاس خبرگان رهبری تاکید شده است:مقام معظم رهبری ضامن یکپارچگی کشور، محور وحدت و دارای جایگاهی رفیع بوده و توجه به نظرات حکیمانه و داهیانه ایشان که همواره فصل الخطاب هستند بر همگان از جمله مسئولان لازم است تا پای بندی خود را در عمل اثبات کنند.
کد خبر: ۵۴۷۶۱۲
مقام معظم رهبری ضامن وحدت و یکپارچگی هستند


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ متن این بیانیه که در 9 بند تنظیم شده به این شرح است.

1- حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن با وجود مشکلات مختلف، نشانه عظمت ، هوشیاری و صبوری این ملت بزرگ است که شکر این نعمت وظیفه بزرگی را بر عهده مسئولان می گذارد و آن عبارت است از رعایت حقوق اساسی مردم ، خدمتگزاری مدبرانه و صادقانه ، رعایت تعادل ،تعامل و تعقل، حفظ وحدت ، حرکت در صراط مستقیم، کنترل گرانی، تورم و آرام نگاه داشتن فضای عمومی کشور.

2- مقام معظم رهبری ضامن یکپارچگی کشور، محور وحدت  و دارای جایگاهی رفیع بوده و توجه به نظرات حکیمانه و داهیانه ایشان که همواره فصل الخطاب هستند بر همگان از جمله مسئولان لازم است تا پای بندی خود را در عمل اثبات کنند.

3- تلاش محققانه و خستگی ناپذیر فرهیختگان و دانشمندان در راستای پیشرفت کشور در انرژی هسته ای ، علوم و فنون مختلف و علوم انسانی را ارج می نهیم و بر لزوم حمایت از این سرمایه های اصلی برای رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی کشور تاکید می کنیم.

4- امیدواریم با فراهم شدن بستر حضور حداکثری در پای صندوق های رای انتخاب رئیس جمهور توسط مردم که نماد جمهوریت نظام است در فضایی آکنده از امید، نشاط و آگاهی سیاسی، رقابتی سالم و پرشور را رقم زند ؛ انتظار از مردم ، مسئولان مربوط و نامزدهای محترم ریاست جمهوری ، عمل به قانون ، رعایت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب است و بدیهی است طبق نظر مقام معظم رهبری، هرگونه اختلاف افکنی و التهاب آفرینی خلاف قانون و شرع است.

5- آرزو می کنیم نهضت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان در سایه تمسک به ارزش های والای انسانی و اسلامی و مقابله با نقشه های دشمنان و پرهیز از هرگونه تفرقه به ثمر برسد و از همه دولت ها و سازمان های مرتبط جهانی درخواست می کنیم به حقوق اساسی مردم اهمیت دهند و به آن احترام گذارند.

6 ـ امروز شاهد توطئه های دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی و منطقه هستیم و متأسفانه بعضی کشورهای عربی و منطقه نیز خود را با اهداف دشمنان و نظام سلطه همراه کرده و موجب بروز جنایت در سوریه شده اند. در بحرین حقوق مسلم مردم نادیده گرفته می شود و در عراق ، میانمار و پاکستان ، شیعیان مظلوم به دست عده ای از خدا بی خبر و مزدوران تکفیری به قتل می رسند.

ما ضمن محکوم کردن و مخالفت با هر گونه جنایت و کشتار انسانی تأکید می کنیم بحران سوریه تنها راه حل سوری ـ سوری حل خواهد شد و در این کشور و کشور بحرین ، بهترین علاج مشکل ، پذیرش نظر و اراده مردم مسلمان است.

7ـ امپراتوری رسانه ای و خبری دشمن ، به دنبال ایجاد تردید در باورهای دینی و ملی مردم مسلمان به ویژه جوانان عزیز است بنابراین لازم است کلیه رسانه ها و دستگاه های فرهنگی و الگوساز به ویژه رسانه ملی با هوشیاری خود ، تهاجم فرهنگی دشمن را نقش بر آب کنند و با تکیه بر هنر اسلامی و ملی ، فرهنگ غنی اسلامی و تربیت دینی را تجلی بخشند.

8 ـ یکی از مهم ترین راه های برون رفت از توطئه های تحریم های دشمنان اسلامی و قرآن و استکبار جهانی ، پایداری همه جانبه ملت بزرگ و مقاومت ایران و تأکید بر اقتصاد مقاومتی و تلاش در راه تولید ملی و استفاده از کالاهای داخلی است بنابراین از مسئولان انتظار می رود به منظور حمایت از سرمایه های ملی و کار و تولید و اشتغال و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ‌ اسلامی اقدام کنند و با نظارت بر قیمت ها و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب ، کاهش مشکلات معیشتی مردم را مسئله اصلی خود بدانند.

9ـ در آستانه فرا رسیدن سال نو انتظار می رود همگان شادی خود را با نیازمندان تقسیم و در حمایت از قشرهای آسیب پذیر مشارکت فعال داشته باشیم ، با احترام به قانون ، بستر نشاط و آرامش و معنای حقیقی زندگی را در کشور فراهم آوریم و با توجه به تقارن ایام فاطمیه(س) با عید نوروز اطمینان داریم ملت مسلمان ایران سال خود را با عشق به اهل بیت (ع) و توسل به حضرت زهرا(س) شروع خواهند کرد و همه تلاش خود را در حفظ حرمت ها و رعایت شعائر دینی ، به کار خواهند بست.

ما خبرگان ملت در پایان یاد امام راحل و شهدای گرانسنگ انقلاب و جهان را گرامی می داریم و از خداوند متعال، طول عمر با برکت مقام معظم رهبری در سایه عنایات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و پیروزی اسلام و مسلمانان را مسئلت می کنیم.

پیش از قرائت بیانیه ، تعدادی از اعضای مجلس خبرگان به ارایه نظرات خود در قالب نطق پرداختند و آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز در ادامه گزارش خود ، گزارشی از عملکرد رسانه ملی را به خبرگان ملت ارایه کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Sweden
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
۰
۰
امروز همه اركان شرق و غرب كمر همت بسته اند تا فشارها را بر نظام اسلامی ایران افزایش دهند اما با هوشیاری مردم و تبعیت از مقام ولایت همه نقشه های آنان با شكست مواجه خواهد شد

نیازمندی ها