با وجود آن‌که بازه زمانی قابل توجهی تا پایان لیگ‌های فوتبال مختلف اروپایی باقی مانده است، اما از هم‌اکنون اخبار پراکنده و متناقضی درباره جابه‌جایی‌های بازیکنان به گوش می‌رسد. گاهی اوقات انتقال یک مربی از تیمی به‌ تیم دیگر، به همان اندازه هم می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. جایگاه متزلزل تعدادی از مربیان شاغل در لیگ‌های معتبر اروپایی باعث شده است احتمالات متعددی درباره مقصد بعدی آنها به گوش برسد. با توجه به جو حاکم بر فوتبال اروپا به نظر می‌آید در پایان فصل لیگ‌های اروپایی اتفاق‌های زیادی بیفتد که بخش عمده آن به جابه‌جایی مربیان شهیر قاره سبز برمی‌گردد. مربیگری در اروپا طی چند سال اخیر معادله درهم پیچیده‌ای پیدا کرده است و به نظر می‌آید دیگر زمان دوام‌های طولانی مدت در فوتبال اروپا تمام شده است. در ادامه برخی انتقال‌های مهم فوتبال اروپا در رابطه با مربیان را بررسی خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۴۷۵۵۹

خوزه و رویای بازگشت به چلسی

خوزه مورینیو می‌خواست در رئال مادرید هم همان آقای خاص چلسی و پورتو باشد اما او هرگز نتوانست شمایل واقعی همان مورینیوی چلسی را نشان بدهد. فاصله امتیازی قابل‌توجه بین بارسلونا و رئال آخرین سرنخ‌های جدایی قطعی مورینیو از رئال مادرید است. او ابتدا از تمایل خود برای جانشینی فرگوسن در منچستر یونایتد گفت اما پس از این‌که با واکنش منفی منچستری‌ها نسبت به این موضوع مواجه شد چراغ سبز خود را به تیم سابقش یعنی چلسی نشان داد. حتی پس از این‌که این مربی از تمایل خود برای بازگشت به چلسی خبر داد، باز هم جو خوبی برای بازگشت او به وجود نیامد تا آقای خاص این بار از پیوستن خود به یک تیم فرانسوی بگوید. او در حالی از علاقه خود برای مربیگری در پاری‌سن‌ژرمن می‌گوید که کارلو آنچلوتی، سرمربی فعلی این تیم تصمیمی برای جدایی از این تیم ندارد. جدایی مورینیو از رئال قطعی است اما او بالاخره به کجا می‌رود؛ انگلیس، فرانسه و یا یک کشور دیگر؟!

چشم بنیتس به نیمکت رئال

اتفاق جالبی در حال رخ دادن است، به این ترتیب که مورینیو برای فصل آینده رویای مربیگری دوباره در چلسی را در سر دارد و از آن سو نیز رافائل بنیتس ـ سرمربی کنونی آبی‌های لندن ـ رویای نشستن روی نیمکت رئال! رافا بنیتس به همراه تیمش حداقل تا این هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از منچستر یونایتد بسیار عقب افتاده است و این‌طور که به نظر می‌آید هیچ امیدی هم نیست تا پولدارهای لندنی به پای رقیب قدرتمند خود برسند. بنیتس اختلافی با سران چلسی ندارد اما گویا عقب افتادن از کورس قهرمانی باعث شده این مربی ناخودآگاه به سمت درهای خروجی باشگاه هدایت شود.

مانچینی و آینده‌ای نامعلوم

منچسترسیتی همانند چلسی به شکل قابل توجهی از منچستر یونایتد عقب افتاده است و مسلما در این ماجرا کسی مقصر نیست جز مانچینی. بر خلاف نتیجه‌گیری‌های بد سیتی در هفته‌های اخیر، سران این تیم تصمیمی برای پایان همکاری با سرمربی تیم خود ندارند اما مدتی پیش مطبوعات انگلیسی از تمایل این مربی برای جدایی از منچسترسیتی نوشتند. مانچینی در بدو ورود به جمع آبی‌های شهر منچستر ابراز امیدواری کرد در این تیم ماندگاری طولانی‌مدتی داشته باشد اما حتی با وجود این‌که شواهد نشان می‌دهد او موقعیت مناسبی برای تحقق این هدفش دارد نمی‌توان به این موضوع اطمینان داشت. در حالی که گفته می‌شود او یکی از نامزدهای مربیگری در رئال مادرید است شایعات جدایی او از سیتی روز به روز قوت بیشتری ‌به خود می‌گیرد.

احتمال خروج آلگری

ماسیمیلیانو آلگری در بدو ورود به آث‌میلان نوید قهرمانی داد، وعده‌ای که بظاهر تحقق نیافته است و گویا قرار هم نیست عملی شود! آلگری که طی هفته‌های اخیر بشدت تحت فشار قرار گرفته بود آخرین شانس‌های قهرمانی تیمش را برای فتح یک جام معتبر در لیگ قهرمانان اروپا جستجو می‌کند‌؛ کاری که موفقیت در آن دشوارتر از موفقیت در سری A ایتالیا است.

تیم آلگری بیش از 10 امتیاز با یوونتوس صدرنشین فاصله دارد که شاید این فاصله قابل جبران باشد اما آنچه ‌ مهم است، نداشتن نظر مساعد سران این باشگاه وابسته به سیاسیون ایتالیا است. احتمال خروج آلگری از میلان توسط مطبوعات ایتالیا عنوان شد و به نظر می‌رسد این مربی برای فصل آینده در سری A درتیمی به غیر از میلان مربیگری کند.

ماگات در آستانه اخراج از وولسفبورگ

فیلیکس ماگات یکی از بدترین دوران فوتبالی خود را سپری می‌کند. سرمربی کنونی تیم وولفسبورگ آلمان همراه تیمش فاصله‌ای با سقوط به بوندسلیگای 2 ندارد و این به تنهایی خود شاهد این است که این مربی به هیچ عنوان عملکرد خوبی در این تیم نداشته است. کار تا جایی پیش رفت که حتی شایعاتی مربوط به اخراج این مربی به گوش رسید که در نهایت تکذیب شد اما کیکر از خروج قطعی این مربی در پایان فصل از وولفسبورگ خبر داد. با وجود این‌که این مربی در لیگ این فصل نتایج خوبی کسب نکرد. اما ‌ در فصل آینده هم در بوندسلیگا مربیگری می‌کند. هر چه باشد او قبلا در بایرن مونیخ مربیگری کرده و با پشتوانه به این سابقه درخشان می‌تواند برای فصل آینده در تیمی همانند نورنبرگ مربیگری کند، البته آن طور که کیکر ادعا می‌کند!

تری بال فوتبال ‌/‌ مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها