تازه ترین پژوهش انجام شده درباره شاخص های بهداشت و سلامت و امید به زندگی در کشورهای غربی نشانگر سقوط رتبه انگلیس در جدول کشورهای توسعه یافته است.
کد خبر: ۵۴۷۰۶۱
سقوط رتبه انگلیس در جدول بهداشت و سلامت و امید به زندگی

نتایج این پژوهش که از بررسی شاخص های مهم بهداشت و سلامت در 19 کشور غربی طی دو دهه گذشته حاصل شده، نشان می دهد که انگلیس از رتبه دهم در سال 1990 به رتبه 14 در آغاز دهه 2010 سقوط کرده است.

این پژوهش توسط کارشناسانی از انگلیس و آمریکا انجام شده و در شماره اخیر نشریه ˈلانستˈ منتشر شده است. اطلاعات بهداشتی مربوط به 15 عضو اولیه اتحادیه اروپا به همراه نروژ، کانادا، آمریکا و استرالیا در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند.

بر اساس یافته های این پژوهش احتمال اینکه شهروندان انگلیسی زودتر از شهروندان اکثر کشورهای توسعه یافته و ثروتمند بمیرند، طی 20 سال اخیر افزایش یافته است.

آسیب های ناشی از مصرف الکل، مواد دخانی و بیماری هایی نظیر آلزیایمر، سرطان، چاقی و بیماری های کبدی و قلبی از جمله عوامل مرگ زودهنگام و در نتیجه کاهش سطح امید به زندگی در انگلیس در مقایسه با دیگر کشورهای غربی به شمار می روند.

با اینکه این مطالعه نشان می دهد سطح امید به زندگی در انگلیس طی دو دهه گذشته حدود چهار سال افزایش یافته و به حدود 80 سال رسیده است ولی کارشناسان بهداشتی نسبت به افزایش شکاف میان انگلیس و دیگر کشورهای توسعه یافته در شاخص های بهداشت و سلامت هشدار داده اند.

دکتر ˈکوین فنتونˈ یکی از تهیه کنندگان این گزارش پژوهشی گفت: یافته های این پژوهش هم یک زنگ بیدارباش برای انگلیس است و هم فرصتی برای بهبود وضعیت به شمار می رود.

وی افزود: با اینکه در مجموع وضعیت سلامت و بهداشت در انگلیس طی 20 گذشته بهبود قابل توجهی یافته است ولی سرعت پیشرفت در مقایسه با دیگر کشورها کند و ناکافی است.

وی اظهارداشت: مقامات بهداشتی انگلیس باید بیشتر بر امر پیشگیری و همچنین ارائه خدمات با کیفیت متمرکز شوند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها