ثبت‌نام در مدارس سمپاد و غیردولتی تمدید نمی‌شود

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان برای آزمون مدارس سمپاد و غیردولتی تا 23 اسفند ماه ادامه دارد و تاریخ ثبت نام آزمون ها به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
کد خبر: ۵۴۵۸۲۷
ثبت‌نام در مدارس سمپاد و غیردولتی تمدید نمی‌شود

عبدالامیر عرفی گفت: داوطلبان و متقاضیان ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و غیردولتی فرصت ثبت نام آزمون این مدارس را تا 23 اسفند ماه دارند و با توجه به اینکه تاریخ ثبت نام از پنجم اسفند ماه اعلام شده است، این تاریخ قابل تمدید نیست.

وی افزود: با توجه به عدم تمدید تاریخ ثبت نام، به تمام مدیران استانی برای اطلاع رسانی گسترده به والدین و دانش آموزان ابلاغیه ای داده شده است تا متقاضیان فرصت لازم برای تحصیل در این مدارس از دست ندهند.

عرفی اظهارداشت: متقاضیان این مدارس امکان انتخاب هر دو مدرسه سمپاد و غیردولتی را دارند تا در صورتیکه نمره لازم را برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان کسب نکردند، بتوانند از امکانات مدارس غیردولتی بهره برند.

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش به توسعه کمی و کیفی مدارس استعدادهای درخشان در تمامی شهرها و استان های کشور اشاره کرد و افزود: برای سال تحصیلی جدید در بسیاری از شهرستان هایی که تاکنون مدارس استعدادهای درخشان نداشته اند، این مدارس راه اندازی می شود تا امکان شناسایی استعدادهای درخشان مناطق محروم و شهرستان های استان های مختلف به وجود آید.

25 اردیبهشت تا 20 خرداد زمان امتحانات دانش آموزان

وی همچنین درباره زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان در خرداد ماه توضیح داد: زمان امتحانات خرداد ماه دانش آموزان از 25 اردیبهشت ماه تا 20 خرداد ماه اعلام شده است و نتایج امتحانات تا پایان خردادماه اعلام می شود.

عرفی تصریح کرد: مدیران تمامی مناطق استان ها موظف به ابلاغ برنامه امتحانات درسی به والدین و دانش آموزان هستند. همچنین به مدیران توصیه شده است که برای پایه ششم ابتدایی، امتحانات با فاصله یک یا دو روزه برگزار شود تا دانش آموزان با توجه به جدیدالتالیف بودن کتاب ها، دچار استرس و اضطراب نشوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها