شبکه الجزیره انگلیسی در مطلبی با اشتباه و بی نتیجه خواندن سیاستهای خصمانه آمریکا و متحدانش علیه ایران تاکید کرد شکست تحریم های ایران، نزدیک است.
کد خبر: ۵۴۴۵۰۱
سیاستهای خصمانه علیه ایران بی نتیجه است

 شبکه" الجزیره"در تحلیلی اعلام کرد سیاستگزاران غربی به اشتباه تصور می کنند که تحریم ها قادر خواهند بود که ایران را مجبور به توافق در مذاکرات آتی قزاقستان کند.

در این مطلب آمده است: در کنار ادعاهای مبالغه آمیز غربی ها مبنی بر تاثیر تحریم ها بر روی ایران تحولاتی که در اروپا و آسیا در جریان است به تدریج موجب فرسودگی تحریم ها خواهد شد و در صورتیکه آمریکایی ها روند کارشان را تغییر ندهند به زودی شاهد شکست و فروپاشی تحریم های این کشور علیه ایران خواهیم بود.

در ادامه مطلب آمده است: از سال 1979 و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آمریکایی ها تحریم های یکجانبه ای علیه ایران را اعمال کرده اند که هیچ یک از آنها نتوانسته اند تغییری در سیاست های ایران ایجاد کنند.

الجزیره افزود: آمریکایی ها این روزها اعلام می کنند که قصد دارند در کنار تحریم های یکجانبه و برخی تحریم های شورای امنیت تحریم های ثانویه ای را علیه کشورهای ثالثی اعمال کنند که با ایران مبادلات تجاری انجام می دهند که این امر مغایر با تعهدات بین المللی آمریکا در سازمان تجارت جهانی است.

طبق قوانین سازمان تجارت جهانی کشورها می توانند روابط خود با کشوری را که منافعشان را تهدید می کند، قطع کنند اما حق ندارند دیگر کشورهای عضو را تحریم کنند. 

این شبکه در قسمتی دیگر از این مطلب، رد تحریم های اروپا علیه دو بانک بزرگ ایرانی توسط دادگاه عمومی اروپا را ضربه ای جدی به تحریم های ایران خواند.

همچنین در این تحلیل آمده است چین نیز با بی رغبتی تا حدودی به بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران تن داده است تا از این طریق تنش بین این کشور و آمریکا را کاهش دهد، اما در صورتیکه آمریکا بخواهد با اعمال تحریم های جدید علیه ایران آسیب های بیشتری به اقتصاد چین وارد کند و تحریم هایی را نیز متوجه این کشور کند قطعا پاسخ چین به این تحریم ها "نه" خواهد بود و با این تحریم ها همراهی نخواهد کرد.

این شبکه آورده است حتی چین، آمریکا را در سازمان تجارت جهانی به چالش خواهد کشاند و احتمالا اقدامات تلافی جویانه ای هم علیه آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

از سویی دیگر در این مطلب آمده است ، اگر آمریکا تحریم های جدیدش علیه کشورهای ثالث را اجرایی نکند کشورهایی مثل چین و به دنبال آن هند و کره جنوبی هم واردات نفت خود از ایران را افزایش خواهند داد که این امر باعث خواهد شد در هر صورت تحریم های آمریکا به زودی با شکست و فروپاشی روبرو شود.

در بخشی دیگر تحلیل، درباره بی نتیجه بودن سیاست های آمریکا درر قبال جمهوری اسلامی ایران آمده است که از سال 1979 و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا مرتبا تحریم هایی را علیه ایران اجرا می کند که همگی آنها با شکست روبرو شده  و نتوانسته است باعث تغییر در سیاست های ایران شود.

الجزیره در پایان با اعلام شکست تحریم ها در آینده نزدیک آورده است : حالا دیگر تصمیم با آمریکاست که یا به سیاست های خصمانه بی نتیجه اش علیه ایران ادامه دهد، سیاست هایی که منجر به درگیری نظامی وسیع در منطقه خاورمیانه خواهد شد و یا اینکه با ایران از باب دیپلماسی وارد شود و ایران را بپذیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
۰
۰
آمریكا كه هیچ تمام جهان اگر ماراتحریم كنند ماازحق مسلم هسته ای خود دست برنمی داریم انرژی هسته ای حق مسلم هر كشوری است اگربحث آمریكا انرژی هسته است چرادرزمان نوكرشان بااومخالفت نكردندبه كوری چشم دشمنان مابا اتحادویاری خداوندبه تمام اهداف انقلابمان خواهیم رسید انشاالله
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها